نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » حواشی فوتبال ایران » تولد۳۶ سالگی مهدوی کیا در آلمان

مهدی مهدوی کیا

به گزارش افکارنیوز، برای نوشتن و یاد کردن از خوب ها و ستاره ها حتما نباید منتظر یک اتفاق جنجالی یا یک اتفاق ناراحت کننده بود. گاهی می شود برای یک اتفاق خوب یاد آدم های خوب و تاثیرگذار باشیم.

گاهی یک اتفاق ساده می تواند بهانه خوبی برای ستایش و تمجید از مردی باشد که خاطره های خوبی از او داریم. لحظات شیرینی را برایمان رقم زد و به نام ایران هم غرور ایرانی را سربلند کرد. هر چند که خداحافظی او از دنیای قهرمانی غم انگیز و دور از شان او برگزار شد اما مهدی مهدوی کیا همیشه در قلب ایرانی ها جا دارد.

امروز روز تولد مهدی مهدوی کیا است. شاید عادت نداشته باشیم در چنین مواقعی از افتخار آفرینان کشورمان یاد کنیم اما می خواهیم این بار سنت شکنی کنیم و به بهانه ۳۶ سالگی بزرگمرد کوچک فوتبالمان از او بنویسیم.

****

مهدی مهدوی کیا در سن ۱۸ سالگی در روزهایی که بازیکنان بزرگی در پرسپولیس بودند به این تیم پیوست و خیلی سریع توانست نظر استانکو را جلب کند. مهدوی کیا که در تمامی رده های سنی در تیم بانک ملی حضور داشت خیلی سریع توانست استعداد خود را در تیم ملی هم شکوفا کند. این بازیکن در جام جهانی ۹۸ فرانسه با گلزنی در دیدار با آمریکا علاوه بر اینکه به شهرت خود افزود توانست راهی فوتبال اروپا شود.

مهدوی کیا ۱۱ سال موفق و پر افتخار را در لیگ آلمان سپری کرد. او لقب موشک را از آن خود کرد. مهدوی کیا به دلیل بازی های خوب و اخلاق پسندیده یکی از محبوب ترین بازیکنان هامبورگ بوده است.

****

در سالی که برای مهدوی کیا گذشت هر چند که خداحافظی بسیار سوال برانگیزی در فینال جام حذفی برای او گرفته شد اما او با چند رویداد بین المللی روبرو شد.

قرار گرفتن مهدوی کیا در تیم قرن هامبورگ، دعوت وی به جشن ۱۲۱ سالگی باشگاه هامبورگ، بازی کردن در تیم ستارگان جهان،حضور در بازی خداحافظی میشاییل بالاک،کسب دومین بازیکن محبوب جهان،حضور در مراسم قرعه کشی مقدماتی جام جهانی به دعوت AFC ، حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا از جمله اتفاقات خوب برای او بود.

مهدی مهدوی کیا وارد ۳۶ سالگی شده و البته با قدم گذاشتن در عرصه دیگری می خواهد تجربیات خود را در اختیار نسل جوان قرار دهد.

****

تولد او بهانه خوبی برای صحبت با وی شد.

مهدی این روزها همراه خانواده خود برای استراحت و تفریح در آلمان بسر می برد« برای پیگیری کارهایم و همچنین استراحت به آلمان آمده ام. من همیشه در فوتبال بودم و کمتر توانستم همراه خانواده باشم. »

مهدوی کیا اما در آلمان چندان هم بیکار نیست و به فکر تیم ملی زیر ۱۷ ساله های ایران است« با توجه به اینکه تیم ملی زیر ۱۷ ساله ها باید در مسابقات جام جهانی بازی کند به دنبال فراهم کردن مقدمات برگزاری اردو این تیم در آلمان هستم. همچنین در کلاس مربیگری B بوندس لیگا ثبت نام کرده ام. چون سال ها در هامبورگ بازی کردم دوست دارم یک بازی خداحافظی با این تیم داشته باشم و در حال مقدمات این کار هستم. همچنین چون سفیر فوتبال آسیا در تیم های پایه هستم به دنبال یکسری کارها در این مورد هستم.»

مهدی مهدوی کیا در مورد تولد خود هم نظر جالبی دارد« امروز ۳۶ ساله شدم. یک سال پیرتر شدم. از من گذشته دنبال جشن گرفتن باشم اما خانواده ام همیشه به من محبت داشته و غافلگیرم کرده اند.»

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت