اصغر فرهادی

اصغر فرهادی،کارگردان برجسته کشورمان و برنده جایزه اسکار وارد خاک ایران شد.

بانی فیلم نوشت: فرهادی با هواپیمای ایران ایر وارد این فرودگاه شد و پس از گذراندن مراحل اداری مورد استقبال نزدیکان خود قرار گرفت. سعید فرهادی برادر اصغر فرهادی و فیلمنامه نویس نیز در میان استقبال کنندگان از وی حضور داشت.

فرهادی لحظاتی نیز با دوربین برنامه سینمایی«هفت» که در فرودگاه حاضر شده بود، به گفت وگو پرداخت.وی همچنین با تعدادی از مردم و علاقه مندانش که در فرودگاه حاضر بودند، خوش و بش کرد و حتی با وجود خستگی ناشی از سفر به درخواست برخی از آنان برای دادن امضا نیز با خوشرویی پاسخ مثبت داد.

خبر دیگر اینکه پاسپورت فرهادی هنگام ورود به فرودگاه به دلیل بروز برخی سوءتفاهمات توسط ماموران گرفته شد که سپس به وی بازگردانده شد. گویا از فرهادی خواسته شده است که برای ادای پاره ای از توضیحات فردا مراجعه کند.

فرهادی تنها کارگردان ایرانی است که موفق به کسب جایزه اسکار برای کارگردانی فیلم «جدایی نادر از سیمین» در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شد. او همچنین نامزد دریافت همین جایزه برای فیلم نامه غیراقتباسی فیلم خود بود. وی همچنین اولین فیلمساز ایرانی است که برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی این فیلم شد.

در نظرسنجی مجله تایم، وی رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد و در نهایت به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد. او این روزها فیلم«گذشته» را روی پرده سینماهای کشور دارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت