نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » قیمت ها » قیمت خودرو » رشد دوباره واردات خودرو!

واردات خودرو

واردات انواع خودروی سواری در حالی در نخستین ماه سال جاری با کاهش شدید ۶۸ درصدی مواجه شد که در ماه اردیبهشت نه تنها این کاهش جبران شد، بلکه واردات خودرو شش درصد افزایش یافت.
به گزارش افکارنیوز، در اردیبهشت ماه سال جاری واردات انواع خودرو به کشور با رشد شش درصدی به ۳۰۶۲ دستگاه رسید. ارزش خودروهای سواری وارداتی نیز با افزایش ۳۱.۵۶ درصدی به ۸۱.۶ میلیون دلار رسید.

این رشد واردات در حالی رخ داد که در فروردین سال جاری واردات خودرو از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۶۸.۳۶ و ۶۳.۶۹ درصد کاهش یافته و به ۵۱۸ دستگاه و ۱۲ میلیون دلار رسیده بود.

با رشد وارداتی که در اردیبهشت ماه رخ داد مجموع واردات دو ماهه خودرو به ۳۵۸۰ دستگاه رسید که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت ۲۱ درصدی را از نظر تعداد و افت ۱.۱ درصدی را از نظر ارزش نشان می‌دهد.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی دو ماهه ابتدایی امسال ۲۶ هزار و ۹۹ دلار بود که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵.۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که اردیبهشت ماه واردات خودرو به کشور جان گرفته و در صورت ادامه روند کنونی واردات خودرو در ماه‌های آینده با رشد مواجه خواهد شد.

از ابتدای سال جاری تعرفه واردات خودرو به کشور پنج درصد کاهش یافت که شاید در نگاه اول این موضوع باعث افزایش واردات خودرو به کشور شود. اگرچه واردکنندگان خودرو اعتقاد دارند هزینه‌های کلی واردات خودرو به شدت افزایش یافته و کاهش پنج درصدی تعرفه واردات تاثیر ناچیزی بر افزایش واردات خودرو به کشور خواهد داشت.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت