نایت ملودی » سلامت » تغذیه » خواص مواد » خواص داروئی سیب زمینی

خواص داروئی سیب زمینی

۱) برگ و میوه سیب زمینی بعلت داتشم سولانین مخدر و آرام بخش است ولی بعلت سمی نبودن نباید مورد مصرف داخلی قرار گیرد و باید فقط بعنوان ضماد و استعمال خارجی استفاده شود .

۲)سیب زمینی بعلت داشتن ویتامین C  زیاد برای مقابله با بیماری اسکوربیت بکار می رود .

۳) برای تسکین سوختگی ها ، سیب زمینی خام را رنده کرده وبه عنوان ضماد روی قسمت سوختگی بگذارید و هر چند  دقیقه آنرا عوض کنید و ضماد تازه روی آن قرار دهید .

۴)سیب زمینی دارای آنزیم مهار کننده می باشد بنابراین ضد سرطان وضد ویروس است مخصوصا سیب زمینی در این مورد از شیر یا سویا قوی تر است .

۵)پوست سیب زمینی ماننده پوست میوه ها وسبزیجات دارای ماده آنتی اکسیدان است بنبراین از پیر شدن سلولها و نیز از بوجود آمدن سلولهای سرطانی جلوگیری می کند .

۶)سیب زمینی بهترین دارو برای آنهایی است که بدنشان اسیدی است و اینگونه اشخاص بایدس یب زمینی را با پوست و با بخار پخته و بخورند زیرا سیب زمینی آب پز  وس رخ شده برعکس سیب زمینی با بخار پخته شده تولید اسید در بدن می کند .

۷)سیب زمینی داروی خوبی برای از بین بردن تورم است . برای این منظور سیب زمینی را طبقه طبقه کرده و در سوپ بیاندازید و بگذارید تقریبا نیم پز شده و سپس آنرابخورید .

۸)سیب زمینی بعلت درا بودن پتاسیم زیاد تمیز کننده کبد نیز می باشد .

۹)سیب زمینی بدن را جوان می کند .

۱۰)سیب زمینی داروی بیماریهای قلب نیز می باشد .

۱۱)سیب زمینی قرمز درمان کننده بواسیر خونی و دردناک می باشد . برای این منظور سیب زمنی راب طور باریک بریده و بصورت شیاف دارورید و روی آن کمی روغن ویتامین E و یا وازلین مالیده و پس از قضای حاجت بداخل معقد بگذارید . این عمل را اگر چند روز ادامه دهید بواسیر برطرف می شود .

۱۲)برای درمان اسهال سوپ سیب زمینی را با شیر بپزید و آنرا میل کنید  . اسهال سریع متوقف می شود .

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت