نایت ملودی » موبایل » بررسی گوشی موبایل » گوشی های Samsung » بررسی تخصصی گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

از آنجایی که شمارشگر Galaxy S رقم دیگری را نشان داد سامسونگ نیز امیدوار است که بتواند جایگاه خود در بازار گوشی های هوشمند را محکمتر کند و برتری خود در آندروید را تقویت نماید. با وجود دو رقیب اصلی ، سامسونگ Galaxy S4 باید یک گوشی خاص باشد تا بتواند سریعا آنها را کنار بزند. بنظر می رسد این گوشی می تواند مدل قبلی خود را شکست دهد. این گوشی جدید سامسونگ در مقایسه با نسل قبلی در تمامی جنبه ها ارتقاء یافته است و ویژگی های سخت افزاری پیشرفته تر را با یک سری ویژگی های نرم افزاری جدید ادغام می کند. با وجود تعدادی حسگر جدید نیز ، Galaxy S4 در نظر دارد به یک ابزار سودمند برای تمامی کاربران تبدیل شود.

صفحه نمایش: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل , (تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ) , ۴٫۹۹ اینچ (۱۲٫۶۷ سانتیمتر)
دوربین: ۱۳ مگاپیکسل , ۴۱۲۸ × ۳۰۹۶ پیکسل
ذخیره سازی اطلاعات: ارائه شده در مدل های , ۱۶ گیگابایت , ۳۲ گیگابایت , ۶۴ گیگابایت , میکرو اس دی , حداکثر تا ۶۴ گیگابایت

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

مزایا :

• پشتیبانی چهار باند GSM / GPRAS / EDGE و چهار باند ۳G با LTE ، HSPA
• صفحه نمایش لمسی خازنی ۵ اینچ Super AMOLED با وضوح ۱۶ ، ۱۰۸۰P میلیون رنگ و پوشش Gorilla Glass 3
• نسخه ۴٫۲٫۲ آندروید (Jelly Bean) با منوی Touchwiz
• پردازنده چهار هسته ای ۱٫۹GHZ Krait 300 ، پردازنده گرافیک Adreno 320 ، تراشه Snapdragon 600 / پردازنده چهار هسته ای ۱٫۶GHZ Cortex A-15 و چهار هسته ای ۱٫۲GHZ Cortex A7 ، پردازنده گرافیک PowerVR SGX544MP3 ، تراشه Exynos 5410
• ۲GB RAM
• دوربین ۱۳MP با کانون اتوماتیک ، فلاش LED ، فیلمبرداری در وضوح ۱۰۸۰p در ۳۰fps ، کانون اتوماتیک مداوم و صدای استریو
• دوربین ثانویه ۲MP با فلیمبرداری ۱۰۸۰p
• عکس و فیلم دوتایی با دو دوربین ، Drama Shot ، Shot و صدا
• Wi-Fi Direct ، Wi-Fi a/b/g/n/ac و DLNA
• GPS با GLONASS ، A-GPS
• حافظه داخلی ۱۶/۳۲/۶۴GB
• محل کارت حافظه MicroSD
• پورت MicroUSB با USB Host و MHL 2.0
• بلوتوث ۴٫۰
• NFC
• پورت اینفرارد برای قابلیت کنترل از راه دور
• سوکت صوتی استاندارد ۳٫۵ میلیمتری
• شتاب سنج و حسگر Proximity
• فشارسنج ، دماسنج و ژیروسکوپ
• حسگر اشاره اینفرارد برای Air gestures
• اشارات هوشمند : Smart Pause ، Smart Stay و Smart Scroll
• برطرف کردن نویز با میکروفن اختصاصی
• باتری ۲۶۰۰mAh با دوام عالی
• ضخامت ۷٫۹ میلیمتری
• ویژگی های ولوم هوشمند و Adapt Sound پخش موسیقی

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

طراحی و امکانات ظاهری

سامسونگ Galaxy S4 در جعبه خود دارای یک سری لوازم جانبی استاندارد است. آداپتور A/C که باید با کابل MicroUSB مورد استفاده قرار گیرد به همراه یک جفت earphone با طراحی جدید مشاهده می شود که در مقایسه با هدفون موجود در جعبه Galaxy S III ساختار بهتری دارد. این بار تمامی لوازم جانبی به رنگ سفید است. earphone های جدید ، HS330 نام دارند و برای ارتقای کارایی دارای دو بلندگو برای صداهای فرکانس بالا و پایین می باشند. این هدفون ها در مقایسه با هر هدفون دیگری که در جعبه گوشی های هوشمند وجود دارد باس را بهتر ارائه می دهند. با اینحال نمی توانند بطور کامل جایگزین earphone های پیشرفته ای شوند که بطور جداگانه از بازار خریداری می کنید. سامسونگ همچنین تاحدودی شکل ، مواد سازنده و اندازه eartips را نیز تغییر داده است و بدین ترتیب آنها راحت تر در گوش جا می گیرند. هدفون ها همچنین دارای یک کابل تخت می باشند که در هم گره نمی خورد. طبق معمول دو اندازه دیگر نیز برای eartips در جعبه وجود دارد. کنترل راه دور نیز ارتقا پیدا کرده است و با اینکه ۱۷ درصد کوچک تر است اما دکمه های بزرگتری دارد.

طراحی گوشی در مقایسه با Galaxy S III تغییر کمی داشته است. این گوشی هوشمند از همان لایه بسیار براق استفاده می کند که مانند مدل قبلی تاحدی مانند ساختار پلاستیکی بی کیفیت بنظر می رسد. بطور کلی تغییرات طراحی در این گوشی به جذابیت آن می افزاید. پنل پشت گوشی اکنون براساس زاویه ای که نور به آن می تابد متفاوت به نظر می رسد و جلوه خاصی به آن می دهد. حاشیه های باریک تر ، فضای بیشتری برای صفحه نمایش باقی می گذارد درحالی که ساختار آن نیز باریک تر است. علیرغم تمامی ویژگی های جدید که Galaxy S4 معرفی می کند کار کردن با آن آسان تر از Galaxy S III است. در دست گرفتن این گوشی راحت تر از اچ تی سی One است. سامسونگ Galaxy S4 دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچ می باشد.

سامسونگ در اطراف قاب Galaxy S4 یک سری حسگرهای جدید قرار داده است اما طرح کلی کنترل ها عمدتا تغییر نیافته است. مانند Galaxy S III زیر صفحه نمایش سه کلید وجود دارد که شامل دکمه های لمسی خازنی منو و Back و کلید معمولی Home است.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

با فشار دادن طولانی این کلیدها قابلیت های بیشتری ارائه می شود ، کلید منو شما را به Google Now می برد درحالی که کلید Home نرم افزار Task Switcher را ارائه می دهد. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Back ، نوار کناری برای ویژگی چند پنجره ای ظاهر می شود و با دو بار کلیک کردن روی کلید Home ویژگی دستیار مجازی S Voice سامسونگ فعال می شود. بالای صفحه نمایش ، خروجی صدا و یک سری حسگر وجود دارد. حسگر نور محیط و حسگر Proximity از طریق یک حسگر اشاره اینفرارد ادغام شده اند که اشارات Air را در نرم افزارهایی مانند مرورگر وب و پخش موسیقی ، فعال می کند. دوربین ثانویه ۲٫۱ مگاپیکسل برای مکالمه تصویری و یک LED وضعیت نیز در این قسمت قرار دارند.
کلید ولوم در طرف چپ سامسونگ Galaxy S4 وجود دارد درحالی که کلید پاور / قفل در طرف راست گوشی است. Galaxy S4 کلید اختصاصی دیافراگم ندارد اگرچه دارای یک دوربین پیشرفته می باشد.
سوکت صوتی ۳٫۵ میلیمتری ، میکروفن ثانویه و فرستنده اینفرارد بالای گوشی مشاهده می شوند. فرستنده اینفرارد به شما امکان می دهد تا از این گوشی هوشمند بعنوان کنترل راه دور برای لوازم خانگی استفاده کنید. یک نرم افزار کنترل راه دور با یک پایگاه داده غنی به صورت از پیش نصب شده نیز وجود دارد.
پورت MicroUSB در پایین گوشی برای ارتباطات داده و شارژ بکار می رود. علاوه برای اینکه از USB Host پشتیبانی می کند دارای پشتیبانی از MHL 2.0 جدید نیز می باشد که ارتباطات تلویزیون و خروجی سه بعدی ۱۰۸۰p را بدون نیاز به منبع اضافی نیرو فراهم می کند. پیش از این باید شارژر را به آداپتور وصل می کردید اما Galaxy S4 به تجهیزات اضافی نیاز ندارد. میکروفن اصلی نیز در پایین گوشی وجود دارد.

لنز دوربین ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری Full HD در قاب پشت گوشی مشاهده می شود که مانند S III یک فلاش LED نیز در کنار آن وجود دارد اگرچه بلندگو در پایین گوشه چپ Galaxy S4 قرار گرفته است.
با برداشتن درب باتری به محفظه میکروسیمکارت ، محل کارت حافظه MicroSD و باتری قابل تعویض ۲۶۰۰mAh دسترسی پیدا می کنید.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4
صفحه نمایش

یکی از مهمترین به روزرسانی هایی که Galaxy S4 به همراه دارد ، صفحه نمایش جدید ۵ اینچ Super AMOLED آن با وضوح ۱۰۸۰p است. صفحه نمایش دارای ماتریس PenTile و تراکم پیکسل ۴۴۱ppi می باشد. کیفیت تصویر صفحه نمایش در Galaxy S4 مانند هیچ یک از گوشی های موجود در بازار نیست. این صفحه نمایش دارای کنتراست عالی و زوایای دید بسیار مطلوب می باشد. صفحه نمایش دارای تنظیم اختصاصی Adobe RGB است که به اشباع رنگ در آن کمک می کند.

میزان روشنایی صفحه نمایش نیز مانند سایر صفحه نمایش های AMOLED کمپانی سامسونگ است. از آنجایی که میزان انعکاس صفحه نمایش پایین است بر خوانایی آن در هوای آزاد تاثیری ندارد. با فعال کردن گزینه “سایه رنگ اتوماتیک” در صفحه نمایش می توان حداکثر روسنایی را به کمتر از ۳۰۰nits رساند. بطورکلی می توان گفت که کارایی صفحه نمایش Galaxy S4 در هوای آزاد بالاتر از Galaxy S III نیست.

تماس و دفترچه تلفن

دفترچه تلفن در Galaxy S4 دارای یک سری ویژگی های گسترده است. چهار Tab در بالای صفحه وجود دارد که تاحدودی طراحی آنها متفاوت می باشد و دسترسی به نرم افزار تلفن ، گروه ها ، مخاطبین و Favorites را فراهم می کند. طبق معمول ، گزینه های مختلفی برای فیلتر کردن مخاطبین براساس شماره تلفن ، گروه ها و چندین گزینه تفکیک وجود دارد. شما می توانید مخاطبین را به سیمکارت و بالعکس ارسال / دریافت نمایید اگرچه نمی توان آنها را همراه با مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی مشاهده کرد. با کشیدن انگشت روی یک مخاطب در جهت راست می توان با آن تماس گرفت و با کشیدن انگشت در جهت چپ روی صفحه (مخاطب موردنظر) می توانید یک پیام متنی ارسال کنید.

ویژگی مخاطبین سریع نیز وجود دارد که با ضربه زدن روی عکس یک مخاطب ، ‌یک منوی Pop-Up با میانبرهایی برای تماس ، پیام ، ایمیل یا Google Talk ظاهر می شود.

ضربه زدن روی یک مخاطب تمامی گزینه های موجود را نشان می دهد. فقط دو Tab نشان داده می شود که Tab نخست ، About نام دارد و عکس شخص را در بالا نشان می دهد. درصورت تنظیم ، Tab راست جدیدترین به روزرسانی از شبکه های اجتماعی یا Google Talk را نشان می دهد.

اطلاعات در بخش های مختلف برای گوشی ، ایمیل و … سازماندهی شده است. برای رفتن به لیست کامل مخاطب می توان از دکمه Back استفاده کرد یا مانند Vanilla ICS در بالای گوشه چپ ضربه زد. در بالای گوشه راست صفحه ، میانبرهایی برای ویرایش مخاطب و علاقمندی ها وجود دارد. درصورتی که دفترچه تلفن مخاطبین تکراری پیدا کند آنها را با هم ادغام می نماید.
با کلیک روی دکمه منو ، گزینه های بسیاری ظاهر می شود که با کمک آنها می توان تاریخچه تماس را مشاهده کرد ،‌ مخاطبین را به اشتراک گذاشت و آنها را ادغام / تفکیک نمود.

برای هر مخاطب می توان اطلاعات بسیاری را تعیین کرد که این اطلاعات بخوبی مرتب می شوند. اطلاعات شامل شماره تلفن ، آدرس ایمیل و … است و مانند نسخه منوی Touchwiz 4.0 یک علامت + در طرف راست وجود دارد که با ضربه زدن روی آن ، آیتم دیگری از همان نوع اضافه می شود. با فشار دادن علامت منفی زیر آن ، زمینه ای که موردنیاز نیست حذف می شود. قابلیت انعطاف دفترچه تلفن زمانی که عضو شبکه های اجتماعی می شوید بیشتر مشخص می شود. پس از وصل کردن گوشی به کامپیوتر ، دفترچه تلفن بطور اتوماتیک مخاطبین را ادغام می کند و در نتیجه اطلاعات مخاطب از شبکه های اجتماعی نیز استخراج می شود.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

سامسونگ حتی لیست داخلی رد تماس نیز فراهم کرده است که مانند یک نرم افزار بلک لیست کار می کند و شماره ها را در لیست مسدود می نماید.

به موجب یک ویژگی جالب می توان یک ویبره خاص را بعنوان هشدار تماس دریافتی انتخاب کرد. یک سری طرح ویبره فراهم شده است اگرچه شما می توانید طرح شخصی خود را ایجاد نمایید.

کیفیت صوتی در طول مکالمه و وضوح صدا در Galaxy S4 رضایت بخش است. میزان آنتن دهی گوشی نیز مشکلی ندارد. شماره گیر و Log تماس تاحدودی طراحی متفاوتی دارند و از طریق دفترچه تلفن می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. هر یک از آنها دارای Tab جداگانه ای است. ویژگی شماره گیری هوشمند نیز وجود دارد و بخوبی کار می کند. این ویژگی بطور همزمان در اسامی و شماره ها جستجو می نماید. در هر زمان فقط یک مخاطب نشان داده می شود (همراه با عکس) و با ضربه زدن روی فلش بطرف پایین می توان سایر مخاطبین را نیز مشاهده کرد.

ویژگی جدید Direct Call در این گوشی به کاربر امکان می دهد تا در زمان مرور در مخاطبین یا خواندن / ایجاد یک پیام ، با قراردادن گوشی در مقابل گوشی ، یک شماره را شماره گیری نماید. شماره گیری صوتی نیز فراهم شده است که با دوبار ضربه زدن روی دکمه Home می توان آن را فعال کرد. شماره گیر دارای میانبرهای سریع برای برقراری مکالمه تصویری یا ارسال یک پیام است.

به موجب حسگر Proximity ، صفحه نمایش در طول تماس بطور اتوماتیک خاموش می شود. گزینه های موجود در طول تماس شامل یادداشت ، استفاده از صفحه کلید ، قطع صدای تماس ، نگه داشتن روی خط و اضافه کردن تماس دیگر به مکالمه است. Log تماس ، Tab بعدی در شماره گیری است که تماس های ارسالی ، دریافتی و ناموفق را در یک لیست نشان می دهد و تاریخچه تماس را براساس مخاطبین تفکیک می کند. شماره گیر نیز دارای میانبرهای سریع برای برقراری مکالمه تصویری یا ارسال یک پیام است.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

پیام رسانی

نرم افزار پیام رسانی ساختار ساده ای دارد و دارای دکمه پیام جدید می باشد که زیر آن تمامی پیام های دریافتی بصورت زنجیره مرتب شده اند. با کشیدن انگشت به طرف چپ یک پیام جدید آغاز می شود در حالی که با کشیدن انگشت به طرف راست یک تماس آغاز می شود.

جستجوی خاص نرم افزار امکان سریع پیدا کردن یک پیام در میان تمامی پیام های ذخیره شده SMS و MMS را فراهم می کند. برای اضافه کردن گیرندگان پیام فقط کافی است نام یا شماره را تایپ کنید و مخاطب مورد نظر را از لیست پیشنهادی انتخاب نمایید.

صفحه کلید در Galaxy S4 تاحدودی تغییر کرده است و اکنون به خوبی طراحی شده است که یک ردیف اضافی را بالای حروف برای اعداد نشان می دهد (نوعی از یک صفحه کلید مانند صفحه کلید کامل کامپیوتر). حالتی مانند Swipe وجود دارد که حرکت انگشت شما را دنبال می کند و لغتی را که برای تایپ آن تلاش می کنید ، حدس می زند. این ویژگی بخوبی کار می کند اما تاکنون پشتیبانی زبان آن محدود بوده است.

با اضافه کردن محتوای چند رسانه ای به پیام ، آن بطور اتوماتیک به MMS تبدیل می شود. کاربر می تواند به سرعت یک عکس یا فایل صوتی را به متن اضافه کند یا با استفاده از ویژگی های موجود مانند چندین اسلاید ، زمانبندی اسلاید ، طرح و … یک MMS ایجاد نماید. چندین اسلاید با هم داخل کادر متن نشان داده می شوند.

شما می توانید از S Voice برای دیکته کردن پیام خود یا از نرم افزار داخلی تشخیص صدای گوگل استفاده کنید اگر تمایلی به تایپ کردن ندارید. از آنجایی که این گوشی به Jelly Bean مجهز است می توانید بدون ارتباط شبکه داده از تایپ صوتی استفاده نمایید و این تا زمانی است که ابتدا بسته های زبان موردنیاز را دانلود نمایید. سامسونگ نیز گزینه ای برای تغییر دادن روش ورودی پیش فرض دارد. سامسونگ فضای زیادی برای شخصی کردن پیام رسانی با Galaxy S4 فراهم کرده است. شما می توانید مورد دلخواه خود را از زمینه و کادرهای مختلف انتخاب کنید و از دکمه ولوم برای افزایش یا کاهش اندازه فونت در مکالمات استفاده نمایید. با اینحال گزینه هایی برای انتخاب رنگ در کادر مکالمه وجود ندارد. زمینه را نیز می توانید بدلخواه خود تغییر بدهید.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

در زمان ایجاد یک پیام جدید می توان از گزینه ترجمه برای ترجمه آن به یک زبان دیگر استفاده کرد. این امکان برای پیام های دریافتی نیز وجود دارد. ویژگی Direct Call در این بخش نیز فراهم شده است که به موجب آن در زمان خواندن یک پیام از یک شخص ، با قراردادن گوشی در مقابل گوش بطور اتوماتیک شماره وی شماره گیری می شود.
نرم افزار پیام رسانی نیز مانند شماره گیر دارای یک ویژگی داخلی است که مانع Spam می شود. شما می توانید بعضی شماره ها (یا تمام شماره های ناشناخته) و حتی عبارات خاص را مسدود کنید.

ایمیل توسط نرم افزار استاندارد Gmail یا نرم افزار عمومی ایمیل مدیریت می شود. نرم افزار Gmail از ویژگی های گروهی پشتیبانی می کند که امکان آرشیو ، برچسب گذاری یا حذف چندین ایمیل را فراهم می کند. از چندین حساب Gmail نیز پشتیبانی می شود. یک ویژگی جالب در Gmail این است که با کشیدن انگشت در جهت چپ یا راست روی صفحه می توانید در صندوق پستی بین پیام ها حرکت کنید. کشیدن انگشت روی یک پیام خاص آن را به آرشیو اضافه می کند.

نرم افزار عمومی ایمیل برای سایر حساب های ایمیل غیر Gmail بکار می رود و از چندین صندوق پستی POP-UP یا IMAP پشتیبانی می کند. علاوه بر پوشه های محلی استاندارد مانند صندوق پستی ، Drafts و آیتم های ارسالی می توان به پوشه های اورجینال که بصورت آن لاین ایجاد می شوند نیز دسترسی پیدا کرد.

نرم افزار ایمیل از Air View نیز پشتیبانی می کند که با شناور نگه داشتن انگشت روی یک ایمیل ، چند خط اول آن را به شما نشان می دهد. در بالای گوشه چپ یک منوی Context وجود دارد که تمامی پوشه های شما را لیست می کند. با کشیدن انگشت از کنار صفحه نمی توان به آن دسترسی پیدا کرد و هر بار که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید باید روی آیکن نامه ضربه بزنید.

با چرخاندن گوشی به حالت افقی حالت تفکیک صفحه ایجاد می شود. طرف چپ صفحه ، لیست ایمیل ها را نشان می دهد درحالی که طرف راست یک پیام را به نمایش می گذارد. Google Talk در ارتباط با بخش چت است ، شبکه G-Talk با یک سری Clients معروف مانند Pidgin ، Kopete ، ichat و OVi Contacts سازگار است.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

نرم افزار و سرگرمی

سامسونگ Galaxy S4 دارای نسخه ۴٫۲٫۲ آندروید (Jelly Bean) است که جدیدترین نسخه موجود از پلت فرم گوگل در حال حاضر می باشد. این گوشی لیستی از ویژگی های جدید Touchwiz را ارائه می دهد. در آندروید ۴٫۲ ، Widgets جدید صفحه قفل ارائه می شود اگرچه سامسونگ مواردی را نیز به آن اضافه کرده است. صفحه قفل پیش فرض ، زمان را همراه با یک پیام شخصی که روی عکس های زیبا از Tripadvisor منطبق شده است نشان می دهد. متن کوتاهی در پایین صفحه وجود دارد که توضیح می دهد عکس در کجا گرفته شده است. حباب های آب اکنون توسط جلوه ویژه شعله لنز جایگزین شده است اگرچه می توانید به جلوه ویژه قبلی سوئیچ کنید و آن را غیرفعال کنید.

صفحه قفل دارای چندین پنل است که هر یک دارای یک Widget می باشد. صفحه موجود در طرف راست صفحه پیش فرض ، خاص است و می تواند به صورت یک لیست از نرم افزارهای دلخواه ، یا یک میانبر برای دوربین باشد.

صفحات موجود در طرف چپ دارای Widgets مختلف مانند ایمیل ، Google Now ، پیام رسانی ، پخش موسیقی ، Yahoo!Finance و اخبار است و می توانید نرم افزارها را از Play Store دانلود کنید که Widgets جدید اضافه می کند. طبق پیش فرض در پایین صفحه ، میانبر نرم افزار وجود ندارد و Widget نرم افزارهای دلخواه در طرف راست آن نقش را بر عهده دارد اما شما می توانید آنها را فعال کنید و حداکثر پنج میانبر داشته باشید که به سادگی در دسترس قرار می گیرد.

ویژگی باز کردن قفل اتوماتیک برای کاربرانی است که از صفحات قفل مطمئن تر (پین ، طرح و …) استفاده می کنند. شما می توانید چندین شبکه “Home” Wi-Fi را اضافه کنید و در زمان وصل شدن Galaxy S4 به یکی از آنها ، صفحه قفل غیرفعال می شود. بدین ترتیب می توانید یک صفحه قفل PIN مطمئن در بیرون و یک گزینه برای باز کردن سریع قفل در منزل یا محل کار داشته باشید.

گزینه Quick Glance نیز وجود دارد که پیش از این در Galaxy Note II مشاهده شده بود. این ویژگی از حسگر Proximity استفاده می کند تا دسترسی شما به گوشی را تشخیص دهد و صفحه نمایش را روشن می کند که زمان ، تماس ناموفق و شمارشگر پیام را علاوه بر شارژ باتری و اطلاعات تراک موسیقی نشان می دهد.

صفحه اصلی دارای تغییرات جزئی است که کار کردن با آن را بخصوص در بخش هشدار آسان تر می کند. پنج سوئیچ در بالای صفحه وجود دارد (در حالت افقی هشت سوئیچ) که می تواند ویژگی های را سریعا فعال و غیر فعال کند. برای دسترسی به سوئیچ های بیشتر باید در حالت افقی در آنها مرور کنید. با ضربه زدن روی دکمه جدید یک ماتریس از تمامی میانبرها ظاهر می شود که تعداد آنها در مجموع ۲۰ میانبر است. شما می توانید این ماتریس را دوباره مرتب کنید (سوئیچ های ردیف بالا همواره قابل مشاهده است). مرور با دو انگشت مستقیما ماتریس سوئیچ ها را باز می کند.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

زیر این سوئیچ ها نوار کشویی روشنایی صفحه نمایش وجود دارد که با یک سوئیچ Auto تکمیل می شود. شما می توانید این نوار کشویی را غیرفعال کنید تا فضای بیشتری برای هشدارها فراهم شود. خود هشدارها تغییر نکرده اند و می توان آنها را توسعه داد تا اطلاعات بیشتری را نشان دهند و با جمع کردن آنها نیز در فضا صرفه جویی می شود ، همچنین با کشیدن انگشت در کنار صفحه می توان آنها را حذف کرد. گاهی اوقات در آنها دکمه های سودمندی مانند “Call back” و “Send SMS” در هشدار یک تماس ناموفق وجود دارد.

با نیشگون گرفتن صفحه برای زوم می توانید حالت بررسی کلی تمامی پنل های صفحه اصلی را مشاهده کنید. حداکثر ۷ پنل صفحه اصلی وجود دارد که به راحتی می توان پنل ها را از اینجا اضافه ، حذف یا دوباره مرتب کرد. یک پنل به عنوان “Home” علامتگذاری شده است که با فشار دادن دکمه Home به آن پنل می روید.

فهرست کشویی نرم افزار تغییر نکرده است و لیستی از نمونه های کوچک تمامی نرم افزارهای جدید ، نرم افزارهایی که با مرور حذف می شوند و همچنین سه دکمه در پایین صفحه وجود دارند که شامل Google Now ، Task Manager و بستن تمامی نرم افزارها است.

Galaxy S4 دارای ویژگی چند پنجره است که به موجب آن دو نرم افزار را در کنار هم روی صفحه اجرا می کند. شما می توانید خط فاصل را تنظیم کنید تا فضای بیشتری برای یک نرم افزار فراهم شود. فقط نرم افزارهای سازگار می توانند با این ویژگی مورد استفاده قرار گیرند و عمدتا آنها نرم افزارهایی هستند که به صورت از پیش نصب شده در گوشی وجود دارند.

سامسونگ Galaxy S4 دارای یک سری ویژگی های پیشرفته است که به موجب سخت افزار نیرومند و حسگرهای اختصاصی آن فراهم شده اند. نخستین مورد آنها Air View است که در Galaxy Note II وجود داشت و با S Pen کار می کرد. در این گوشی S Pen وجود ندارد و نیازی نیز به آن نیست زیرا این گوشی می تواند معلق بودن انگشت شما روی صفحه را تشخیص بدهد. این ویژگی امکان پیش نمایش اطلاعات (پیام متنی ، متن ورودی تقویم و …) ، پیش نمایش ویدئوها با اشاره به یک نقطه در Timeline ، تراک بعدی در بخش موسیقی با شناور بودن انگشت روی دکمه Next ، پیش نمایش پوشه ها ، مخاطبین شماره گیری سریع و بزرگنمایی لینک ها در صفحات وب را فراهم می کند. Air View انگشت را از فاصله یک سانتی متری با ۰٫۵ اینچ از صفحه نمایش تشخیص می دهد. بنابراین این احتمال که بطور تصادفی روی صفحه ضربه بزنید در زمان کار با Air View وجود ندارد.

یک سری ویژگی های Air Gestures نیز وجود دارد که Quick Glance یکی از آنها است. این فرمان ها با حرکت دادن دست روی Galaxy S4 فعال می شوند. ازاین ویژگی می توان در مرورگر برای مرور در صفحات وب (حرکات عمودی دست) ، سوئیچ بین Tabs (حرکات افقی دست) ، حرکت بین تراک ها در پخش موسیقی و عکس ها در گالری ، پذیرش یک تماس و جابجایی میانبرهای نرم افزار و رویدادهای S Planner استفاده کرد. Air Gestures می تواند حرکت دست شما را از فاصله ۷ سانتی متری از صفحه نمایش تشخیص بدهد و در بعضی موقعیت ها بسیار سودمند است. توجه داشته باشید که فقط نرم افزارهای اصلی گوشی از آن پشتیبانی می کنند و حتی Chrome که به صورت از پیش نصب شده وجود دارد با آن سازگار نیست.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

ویژگی های Smart Stay و Smart Rotate نیز وجود دارند. Stay مانع از قفل شدن صفحه نمایش می شود زیرا دوربین قاب جلو می تواند چهره شما را مشاهده کند و این ویژگی برای مطالعه در صفحه بسیار مناسب است. Rotate نیز از جهت چهره شما برای چرخاندن صفحه استفاده می کند و در این مورد کمتر بر اطلاعات شتاب سنج تکیه دارد. Smart Scroll یکی از دو ویژگی جدید است که به شما امکان می دهد با تکان دادن گوشی به طرف بالا و پایین صفحه مرور کنید و این تا زمانی است که به صفحه نمایش نگاه می کنید. درواقع این یک مرور مبتنی بر شتاب سنج است که همان مرور تصادفی می شود و اطمینان حاصل می کند که شما به صفحه توجه دارید. دومین ویژگی جدید که ساده تر و سودمندتر است Smart Pause نام دارد. در زمان مشاهده ویدئو ، از دوربین قاب جلو برای دنبال کردن چهره شما استفاده می کند و بطور اتوامتیک با برگرداندن چهره ، ویدئو را متوقف می نماید. با نگاه دوباره به صفحه ، ویدئو ادامه می یابد.

تعدادی حرکت و اشاره وجود دارد که خیلی جدید نیست ، یکی از آنها Direct Call است که در آن با قراردادن گوشی در مقابل گوش خود می توانید با مخاطبی که در حال مشاهده اطلاعات او هستید تماس بگیرید ، Smart alert موجب ویبره زدن گوشی درصورت داشتن رویدادهای ناموفق می شود. زوم و مرور در گالری ، تکان دادن گوشی برای پردازش لیست دستگاه های بلوتوث و قطع صدای آلارم یا متوقف کردن پخش موسیقی با برگرداندن گوشی نیز فراهم شده است. همچنین می توانید با قراردادن کف دست خود روی صفحه نمایش ، پخش موسیقی را متوقف کنید. با کشیدن کف دست روی صفحه می توانید از صفحه عکس بگیرید.

S Voice پاسخ سامسونگ به Siri اپل است و هم اکنون این ویژگی در Galaxy S4 وجود دارد. از S Voice می توان برای اجرای تماس ، دیکته کردن متن ، پخش موسیقی ، باز کردن یک نرم افزار ، تغییر دادن تنظیمات ، ایجاد یادداشت (شامل یاداشت صوتی) ، اضافه کردن یادآوری ، زمانبندی یک رویداد ، تنظیم آلارم یا تایمر ، چک کردن هواشناسی ، جستجو در اینترنت ، جستجوی تنظیمات محلی و حتی پاسخ دادن به یک سوال استفاده کرد.

S Voice دارای بخش هایی از Google Now است اما دارای تایید کمتری بر جستجو می باشد و عمدتا بر خود گوشی تاکید دارد و ویژگی هایی را نیز به آن اضافه کرده است. بعضی از این ویژگی ها نیز خارج از S Voice وجود دارند بنابراین می توانید Galaxy S4 را برای پاسخ دادن به یک تماس ، تنظیم وقفه آلارم ، عکس گرفتن و بسیاری از ویژگی های دیگر که با فرمان های صوتی اجرا می شوند ، تنظیم کنید. مشکل S Voice این است که سرعت و دقت آن در تشخیص گفتار به پای Google Now نمی رسد. Galaxy S4 به موجب مجهز بودن به Jelly Bean دارای Google Now نیز می باشد.

Google Now با حساب گوگل ادغام شده است و با کمک آن می توانید به برنامه های روزانه ، جستجوهای اینترنت ، ایمیل و … دسترسی پیدا کنید و اطلاعات مربوط به موارد موردنظر خود را پیدا کنید. Google Now اطلاعات ترافیک در مسیر منزل یا محل کار شما را ارائه می دهد و امتیازات تیم های ورزشی مورد علاقه ، پیش بینی هواشناسی برای شهر موردنظر و … را در اختیار شما قرار می دهد. Google Now همچنین دارای Widget جداگانه خود در صفحه اصلی است.

موسیقی و رادیو

نرم افزار پخش موسیقی Touchwiz در Galaxy S4 دارای ویژگی های بسیاری است و از فرمت های متعدد فایل مانند Wave‌ ، Flac و … پشتیبانی می کند. موسیقی طبق معمول براساس خواننده ، آلبوم ، لیست پخش و غیره تفکیک می شود اگرچه پشتیبانی پوشه نیز وجود دارد و به موجب آن دیگر نیاز نیست آهنگ ها را به صورت لیست پخش تفکیک کنید.

موسیقی در گروه های مختلف تفکیک می شود اما جالب ترین آنها Music Square نام دارد که مانند ویژگی SensMe در گوشی های سونی است و بطور اتوماتیک یک آهنگ را بعنوان هیجان انگیز یا ملایم ، شاد یا احساسی رده بندی می کند و آن آهنگ ها را روی یک مربع ترسیم می نماید.

سامسونگ پیش تنظیمات اکولایزر و تکنولوژی Sound Alive برای ارتقای صوتی را نیز فراهم کرده است که دارای مجازی سازی کانال ۷٫۱ است. سامسونگ در تعدادی از Media Players آندروید و پخش MP3 نیز از Sound Alive استفاده کرده است.

صفحه پخش یک سری گزینه ها را فراهم می کند که شامل نوار پیشروی آهنگ ، Play / Pause ، کنترل های Back / Forth ، تکرار و انتخاب تصادفی ، کنترل ولوم ، پشتیبانی متن آهنگ ، میانبر AllShare و میانبر تنظیمات مستقیم صوتی است.

در زمان گوش دادن به یک آهنگ می توانید کنترل های موسیقی را در بخش هشدار و صفحه قفل پیدا کنید. Galaxy S4 دارای ویژگی هایی است که تجربه گوش دادن به موسیقی را ارتقاء می دهد.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

یکی از این ویژگی ها ، Smart Sound است که ولوم بین تراک ها را تنظیم می کند. ویژگی دیگر ، Adapt Sound نام دارد که یک سری آهنگ های کوتاه (فرکانس بالا و پایین) را اجرا می نماید و از شما سوال می کند که مایل به شنیدن آنها هستید یا نه. بدین ترتیب گوشی می تواند ظرفیت های هدست خاص شما را ترسیم نماید و خروجی آن را برای ایجاد تجربه صوتی بهینه بخوبی تنظیم کند.

نرم افزار جدید پخش ویدئو در Galaxy S4 ، برای دسترسی سریع ، آخرین ویدئوی مشاهده شده را در بالا نشان می دهد. سه Tab زیر آن وجود دارد که شامل شخصی (ویدئوهای حافظه محلی را نشان می دهد) ، دانلود (به شما امکان می دهد به فروشگاه Videos دسترسی پیدا کنید) و دستگاه های مجاور (PC و دستگاه های پخش در شبکه Wi-Fi محلی شما را نشان می دهد).

نرم افزار پخش ویدئو دارای چندین حالت مشاهده براساس ماتریس ، لیست ، پوشه و دستگاه های مجاور است که به دستگاه های DLNA دسترسی دارد. در حالت ماتریس هشت نمونه کوچک از فایل های ویدئو قابل مشاهده است که در عوض نمایش تصاویر ثابت ، ویدئوها را پخش می کنند. آنها با سرعت فریم پایین پخش می شوند اما این یک پیش نمایش عالی است و قدرت پردازش را نشان می دهد.

نرم افزار پخش ویدئو امکان انتخاب بین سه حالت بُرش برای قرار گرفتن ویدئو روی صفحه را فراهم می کند. تکنولوژی ارتقای صوتی Sound Alive در این قسمت نیز وجود دارد. اندازه بزرگ و وضوح بالای صفحه نمایش ، تجربه خوبی را از مشاهده ویدئو فراهم می کند. شما می توانید روشنایی ویدئو ، سایه رنگ و قابلیت مشاهده در هوای آزاد را تنظیم کنید. حالت پیش نمایش بخش نیز وجود دارد که بخش ها را در ویدئو پیدا می کند و یک ماتریس مستطیلی را با نمونه های کوچک زنده نشان می دهد.

پخش ویدئو در Galaxy S4 دارای ویژگی POP-Up Play است که ویدئو را در یک پنجره متحرک کوچک نشان می دهد و در حین مشاهده می توانید از سایر نرم افزارهای گوشی نیز استفاده کنید.
این گوشی لیستی از زیرنویس ها را ارائه می دهد و امکان انتخاب را برای کاربر فراهم می نماید. اکثر نرم افزارهای پخش ویدئو بدنبال فایل با نام فایل ویدئویی هستند و به موجب آن اغلب مجبور می شوید فایل زیرنویس را مجددا نامگذاری کنید تا زیرنویس ها نشان داده شود.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

دوربین

سامسونگ Galaxy S4 دارای یک دوربین ۱۳MP با وضوح ۴۱۲۸ x 3096 پیکسل و یک دوربین ثانویه ۲MP است که هر دوی آنها بطور همزمان قابل استفاده می باشند. منوی دوربین مانند مدل های قبلی و مبتنی بر منوی Galaxy S II نیست و درعوض مبتنی بر منوی Galaxy Camera است یعنی در طرف راست دو کلید دیافراگم مجازی (برای دوربین عکاسی و فیلمبرداری) و یک دکمه حالت وجود دارد.

حالت ها از یک گردونه با متن و تصاویر توصیفی انتخاب می شوند. در پایین صفحه یک فلش رو به بالا برای جلوه های ویژه رنگ وجود دارد. جالب اینجاست که تمامی جلوه های ویژه دارای یک پیش نمایش زنده می باشند و سامسونگ قدرت پردازش تراشه را در اینجا به نمایش می گذارد.

در بالای گوشه چپ یک سری تنظیمات سریع همراه با یک فلش برای نشان دادن گزینه های بیشتر وجود دارد. یکی از بارزترین تنظیمات در اینجا ، حالت فیلمبرداری دوتایی است که با هر دو دوربین عکس می گیرد و آنها را به سبک تصویر در تصویر نشان می دهد (مانند مکالمه تصویری). شما می توانید از دوربین ثانویه که از شما عکس می گیرد تصویر را جابجا و اندازه آن را تنظیم کنید.

حالت های مختلف دوربین ، مجموعه ای از بهترین ویژگی های دوربین در مدل های رده بالا است. یکی از نادرترین حالت ها ، عکس ۳۶۰ درجه است که درواقع مانند Photo Sphere می باشد و یک پانورامای کروی مانند حالت مشاهده خیابان در گوگل ایجاد می کند. بجز مدل های Nexus ، ال جی Optimus G Pro نیز دارای این حالت می باشند. یک حالت معمولی پانوراما نیز وجود دارد. حالت Sound & Shot نیز وجود دارد که عکس می گیرید و چند ثانیه از صدای زمینه را ضبط می کند.
سامسونگ Galaxy S4 ویدئوها را در فایل های MP4 با متوسط سرعت بیت ۱۷Mbps ذخیره می کند. صدای استریو در سرعت بیت ۱۲۸kbps ضبط می شود. دوربین فیلمبرداری مانند دوربین عکاسی ، حالت های متفاوتی ندارد. ویدئوهای حالت آهسته می توانند تا هشت برابر آهسته تر شوند اگرچه وضوح آنها به ۸۰۰ x 540 پیکسل و سرعت فریم به ۱۵fps کاهش می یابد. وضوح و سرعت فریم ویدئوهای Lapse نیز در ۱۰۸۰p و ۳۰fps باقی می ماند. این ویدئوها در مقایسه با ویدئوهای معمولی به نیروی پردازش کمتری نیاز دارند. کانون لمسی پیش از فیلمبرداری و در طول آن نیز وجود دارد و شما می توانید درصورت تمایل به کانون اتوماتیک مداوم سوئیچ کنید. در طول فیلمبرداری نیز می توانید در وضوح ۹٫۶MP (16:9) عکس بگیرید.

سایر امکانات

گالری در Galaxy S4 طرح جدیدی دارد و می تواند به صورت آلبوم ها ، همه عکس ها و ویدئوها ، زمان ، محل و … تفکیک شود. گزینه Spiral نیز وجود دارد که گالری را به یک مارپیج S Calado مانند از تصاویر و ویدئوها تبدیل می کند اگرچه بعد از مدتی خسته کننده می شود. با نیشگون گرفتن صفحه در گالری می توانید زوم کنید و اندازه نمونه های کوچک را مدیریت نمایید. Air View در گالری نیز کار می کند. با شناور نگه داشتن انگشت خود روی یک تصویر ، یک نمونه کوچک بزرگتر از آن در اختیار شما قرار می گیرد یا می توانید از آن برای مشاهده محتوای پوشه ها استفاده کنید.

با انتخاب یک آلبوم ، به گروه عکس های آن آلبوم می روید اما با کشیدن انگشت به طرف راست یه نوار از آلبوم ها در طرف چپ ظاهر می شود. در این حالت می توانید در یک تصویر دو صفحه ای در تصاویر مرور کنید. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت روی یک عکس ، گالری گزینه ای برای انتخاب چندین تصویر را ارائه می دهد که سپس می توان آنها را با هم حذف ، اشتراک گذاری یا کپی و جابجا کرد.

مشاهده عکس ها در Galaxy S4 لذت بخش است که به موجب اندازه بزرگ صفحه نمایش و وضوح Super AMOLED آن می باشد. گالری از تصاویر تمام صفحه پشتیبانی می کند و درصورت دانستن پروفایل رنگ می توانید حالت صفحه Adobe RGB را برای پردازش صحیح رنگ فعال کنید و در غیر اینصورت باید از تنظیم پیش فرض لذت ببرید. در زمان مشاهده یک عکس چندین میانبر اشتراک گذاری و یک دکمه حذف بالای عکس وجود دارد درحالی که یک ردیف از نمونه های کوچک سایر عکس های آلبوم در پایین آن مشاهده می شود. با ضربه زدن روی آن نمونه های کوچک می توانید به سایر عکس ها بروید یا در کنار صفحه مرور کنید.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

در خود گالری می توانید عکس ها را تغییر دهید. ویرایشگر عکس گزینه هایی مانند جدا کردن بخشی از عکس ، چرخش ، رنگ و جلوه های ویژه را ارائه می دهد. همچنین می توانید در بالای عکس یادداشت کنید.

گالری از حالت مشاهده اسلاید با چندین جلوه ویژه پشتیبانی می کند که می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید. موسیقی و سرعت نمایش اسلاید نیز قابل انتخاب است. علاوه براین می توان عکس های خاص را مارکدار کرد تا در اسلایدها قرار گیرند.

گزینه پیدا کردن متن در منوی Context گالری وجود دارد که متن در یک تصویر را پیدا می کند و آن را به یک فایل متنی تبدیل می نماید ، شما می توانید آن را از طریق mail ، پیام و … به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید که استفاده از این ویژگی نیازمند ارتباط داده است.

نرم افزار My Files تغییر نکرده است و یک File Manager با کارایی لازم است که کار کردن با آن آسان می باشد. این نرم افزار می تواند فایل ها را با هم جابجا کند ، کپی نماید ، قفل کند و دوباره نامگذاری کند. علاوه براین می تواند چندین فایل را به گوشی دیگر نیز ارسال نماید. My Files فقط در کارت حافظه و حافظه داخلی مرور می کند و به درایو سیستم دسترسی ندارد.

سامسونگ Galaxy S4 دارای تعدادی ویژگی ها و نرم افزاهای پیشرفته است که منحصر به فرد می باشند اگرچه انتظار می رود از طریق به روزرسانی در گوشی های قدیمی تر نیز فراهم شوند. یکی از جالب ترین نرم افزارها Group Play نام دارد که محتوای چندرسانه ای مختلف را در گوشی های متعدد در یک اتاق به اشتراک می گذارد اما برخلاف DLNA ، برهم کنشی است.

یک مورد استفاده آن ، پخش تراک موسیقی در سامسونگ Galaxy S4 و استفاده از چندین گوشی بعنوان بلندگو است. شما می توانید نقش هر گوشی را مشخص کنید (برای مثال ، کانال چپ ، کانال راست و صدای ساراند). بدین ترتیب می توانید موسیقی را از یک گوشی کنترل کنید اما از تمام بلندگوها استفاده نمایید. اگرچه سایر گوشی ها به پشتیبانی از Google Play نیاز دارند. این گوشی از طریق Wi-Fi ارتباط برقرار می کند و هماهنگ شدن از طریق NFC صورت می گیرد.

گزینه هایی برای به اشتراک گذاشتن یک عکس یا مستندات وجود دارند. شما می توانید یک تصویر را در گوشی همه افراد ظاهر کنید و درصورتی که نیاز است بر بخشی از تصویر تاکید نمایید می توانید روی آن خط بکشید.

شاید جالب ترین ویژگی Group Play این است که امکان می دهد بازی هایی با چند بازیکن بطور همزمان در چندین گوشی اجرا شود. اگرچه فقط بازی های پشتیبانی شده کار می کنند.

گوشی سامسونگ i9500 Galaxy S4

S-Link نیز وجود دارد که روش دیگری برای به اشتراک گذاشتن محتوا بین دستگاه ها است. S-Link برخلاف Group Play برای استفاده شخصی است. شما می توانید گوشی را به یک کامپیوتر که با SkyDrive ، Dropbox یا Sugarsync همگامسازی شده است لینک بدهید و از راه دور به محتوا در آن گوشی دسترسی پیدا کنید.

S Voice با ویژگی های آشنای خود وجود دارد اگرچه به حالت اتومبیل نیز مجهز است که منو را ساده تر می کند و متن را در اندازه بزرگتر نشان می دهد. از S Voice می توان برای آغاز یک تماس ، دیکته کردن متن ، پخش موسیقی ، باز کردن یک نرم افزار ، تغییر دادن تنظیمات ، ‌ایجاد یادداشت (شامل یادداشت صوتی) ، اضافه کردن یادآوری ، برنامه ریزی یک رویداد ، تنظیم آلارم یا تایمر ، چک کردن اطلاعات هواشناسی ، جستجو در اینترنت ، جستجوی فهرست های محلی (برای مثال ، نزدیک ترین رستوران) و حتی پاسخ دادن به یک پرش استفاده کرد.

S Translator ابزار مناسبی برای مسافران است و می تواند با استفاده از متن تایپ شده یا با استفاده از تشخیص گفتار ، بین دو زبان ترجمه نماید و علاوه براین قادر است ترجمه را بخواند. S Translator از زبان های انگلیسی ، چینی ، ایتالیایی ، پرتغالی ، فرانسه ، آلمانی ، اسپانیایی ، ژاپنی و کره ای پشتیبانی می کند. 

این نرم افزار می تواند با Photo Reader کار کند که از تشخیص کاراکتر اپتیکال استفاده می کند و بنابراین می توانید از متن عکس بگیرید و نیازی نیست آن را تایپ کنید.

نرم افزار WatchonTV نیز در این گوشی وجود دارد که با فرستنده داخلی اینفرارد در بالای گوشی کار می کند. این نرم افزار کدپستی را از شما سوال می کند و تعدادی از اپراتورهای سرویس های تلویزیونی در آن منطقه را ارائه می دهد.

بنابراین این نرم افزار می تواند یک راهنمای تلویزیونی به شما نشان بدهد و این از طریق برنامه هایی است که اپراتورهای سرویس در کانال ها ارائه می دهند. شما می توانید یک توضیح از برنامه را بخوانید و معروفیت آن را در نظرات و رای ها بررسی کنید. خودتان هم می توانید رای بدهید. علاوه براین می توانید یک یادآوری برای برنامه تنظیم کنید. در هر حال بخش کلیدی این نرم افزار ، قابلیت کنترل از راه دور اینفرارد آن است. این نرم افزار می تواند تلویزیون ، پخش DVD و پخش Blu-ray را علاوه بر Media Player و کولر کنترل کند. این دستکاه ها براساس اتاق ها مرتب می شوند.

جالب اینجاست که این نرم افزار می داند بعضی تنظیمات منزل درهم برهم می باشد. بعضی از آنها به شما امکان می دهند کانال ها را با کنترل راه دور تلویزیون تغییر دهید ، بعضی از آنها نیازمند استفاده از کنترل راه دور باکس Set-top می باشند. برای ویژگی های صوتی نیز همینطور است. شما می توانید از تلویزیون برای خروجی صدا یا یک گیرنده AV استفاده کنید. این نرم افزار ، تنظیمات شما را سوال می کند و یک منوی یکپارچه کنترل راه دور را ارائه می دهد حتی اگر چندین کنترل راه دور سخت افزاری برای کنترل تمامی دستگاه ها داشته باشید.

نرم افزار S Health نیز وجود دارد که نرم افزار خود سامسونگ برای دنبال کردن تناسب اندام و تندرستی است. این نرم افزار به شما امکان می دهد یک پروفایل ایجاد کنید که شامل اطلاعات حیاتی شما مانند سن / وزن / جنسیت و میزان فعالیت و همچنین اهداف مصرف کالری شما است. S Health دارای منوی جالبی است که میزان پیشرفت تان را در طول پیاده روی ، ورزش بدنی و … علاوه بر تاثیرات محیط اطراف مانند دما نشان می دهد. این نرم افزار از تعدادی لوازم جانبی پشتیبانی می کند که به موجب آنها اطلاعات دقیق تری را از وضعیت خود بدست می آورید.
Hubs فقط برای ویندوزفون نیست و سامسونگ در مجموع چهار Hub به گوشی جدید خود اضافه کرده است. سامسونگ از چندین نرم افزار مختلف برای Hubs گوناگون استفاده می کند که در منوی جدید Touchwiz همگی آنها از یک Hub مرکزی سامسونگ قابل دسترسی می باشند. پس از دسترسی به Hub در می یابید که ویژگی های شبکه اجتماعی وجود ندارد. سامسونگ ویژگی های Social Hub را که در نسخه های قدیمی Touchwiz وجود داشت در این نسخه قرار نداده است.

Hub جدید سامسونگ دسترسی به فروشگاه ها برای کتاب ، بازی و موسیقی را در سبکی مانند ویندوزفون فراهم می کند. Music Hub به شما امکان می دهد تا بصورت آن لاین در موسیقی مرور کنید. شما می توانید ۳۰ ثانیه نخست از هر آهنگ را گوش بدهید و تراک ها یا کل آلبوم ها را خریداری کنید.

هر یک از این بخش ها شما را به فروشگاه های مربوطه می رساند. شما می توانید مجلات دیجیتال ، کتاب ها و روزنامه های آن لاین را از Book Store بخرید ، در Music Store مرور کنید و بازی های اجتماعی یا Premium را در Game Store اجرا نمایید. در Game Store پیش از خرید بازی می توانید آن را بطور آزمایشی اجرا کنید. عناوین بازی Gameloft و EA نیز وجود دارد. این بازی ها در Google Play Store یافت نمی شوند.

Galaxy S4 برخلاف مدل های قبلی Galaxy فقط قابلیت مرورگر Polaris Office را ارائه می دهد و از ویژگی های یک ویرایشگر کامل برخوردار نیست. مرورگر در فهرست کشویی نرم افزار نشان داده نمی شود ، بلمه درعوض فقط زمانی باز می شود که مستندات مربوطه را از نرم افزار My Files انتخاب نمایید. با اینحال می توانید اکثر مستندات مانند Excel ، Word ، Powerpoint و PDF را مشاهده کنید. ویرایشگرهای کامل بسیاری در Play Store وجود دارند.
S Planner نقش نرم افزار تقویم را ایفاء می کند و می توان آن را براساس روز ، هفته ، ماه یا سال یا براساس لیست تمامی کارها یا رویدادهای آینده مشاهده نمود. مربع های کوچک برای هر تاریخ فقط اطلاعات محدود رویدادهای آن روز را ارائه می دهند اگرچه به موجب Air View می توانید به یک روز اشاره کنید تا توضیحات کامل رویدادها را بخوانید. اضافه کردن رویداد جدید ، سریع و آسان است و می توان آلارم را نیز بعنوان یادآوری تنظیم کرد.

ماشین حساب نیز وجود دارد که دارای قابلیت لمسی است. دکمه های آن بقدر کافی بزرگ می باشند و کار کردن با آنها آسان است.

نرم افزار آلارم در S4 امکان تنظیم آلارم های بسیاری را فراهم می کند که هر یک دارای زمان آغاز و برنامه تکرار خاص خود است. نرم افزار ساعت جهانی ، کرنومتر و تایمر نیز وجود دارد. کار کردن با این نرم افزارها آسان است.

کارایی نرم افزار S Memo کم و بیش مانند Galaxy Note است و به شما امکان می دهد از طریق یک صفحه کلید مجازی یا با کشیدن انگشت روی صفحه ، یادداشت ایجاد کنید. سامسونگ حتی یک قلم مخصوص نیز برای کاربران خود به فروش می رساند.

سامسونگ Galaxy S4 به گیرنده GPS مجهز است که در صورت غیر فعال بودن A-GPS در چند دقیقه به قفل می رسد. A-GPS می تواند این زمان را کوتاهتر کند اگرچه نیازمند ارتباط اینترنتی است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگتر از دستگاه های اختصاصی مسیریابی با خوانایی عالی زیر نور خورشید و حافظه کافی است که بسیار سودمندتر از دستگاه مسیریابی می باشد. در این گوشی ، Google Maps و مسیریابی نیز وجود دارد با اینحال مسیر یابی با راهنمای صوتی از به روز رسانی نسخه ۵٫۰ موجود می شود.

نقشه های بردار در ترافیک داده ، کوچک تر و ساده تر می باشند و بدون نیاز به دسترسی به اینترنت می توانید دوباره مسیر را برنامه ریزی کنید. درواقع تنها زمانی که به ارتباط داده نیاز دارید هنگامی است که برای نخستین بار مسیر را مشخص می نمایید. در طول مسیریابی نقشه های موردنیاز از حافظه گرفته می شود. از حالت مشاهده خیابان نیز پشتیبانی می شود که در صورت موجود بودن آن در منطقه مورد نظر ، می توانید از نمای ۳۶۰ درجه محیط اطراف بهره مند شوید. با فعال کردن قطب نمای دیجیتال به نظر می رسد که به تور مجازی محل می روید. اگر مسیریابی Google Maps پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید نرم افزار دیگری را از بازار آندروید انتخاب کنید.

سامسونگ Galaxy S4 دارای جدیدترین نسخه از بازار آندروید است که اکنون Google Play نام دارد. بخش هایی مانند Top paid ،Top Free ، Top Grossing ، Top New Paid ، Top New Free و Trending در اختیار کاربر قرار می گیرد. دانلود یک نرم افزار به آسانی انجام می شود و بیش از چند ثانیه طول نمی کشد. در ساختار جدید بازار آندروید به مرور زیادی نیاز است و منویی با ساختار لیست یا Tab برای دسترسی سریعتر به یک گروه خاص وجود ندارد. انواع نرم افزارها در بازار آندروید فراهم شده است که نرم افزارهای مهم مانند File manager ، مسیریابی ، مرورگر مستندات و … را نیز در بر می گیرد.

سامسونگ فروشگاه نرم افزاری خود را به Cento Apps تغییر نام داده است که منوی آن مانند Google Play است و نرم افزارهای کمتری دارد. سامسونگ از این فهرست برای توزیع عناوین خاص و برخی عناوین تبلیغاتی که فقط برای کاربران آن موجود می باشند ، استفاده می کند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت