نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » وزنه برداری » مصاحبه با مجید فرزین طلایی وزنه‌برداری ایران در پارالمپیک

مجید فرزین

مجید فرزین ملی‌پوش طلایی تیم وزنه برداری است که توانست خاطره دومین حضورش در رقابت های پارالمپیک را با کسب نشان طلا ماندگار کند.

راهی که مجید فرزین برای آغاز فعالیت های ورزشی در پیش گرفت، از زمان تحصیلش در مقطع کارشناسی آغاز می شود. زمانی که او پس از تحمل سختی ها و مرارت های زیاد موفق شد به تنهایی در اردبیل به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل شود، مسلم بایرامی بود که به عنوان دوست مجید به او پیشنهاد داد در رشته ای که مناسبش است فعالیت های ورزشی را آغاز کند.

استادیوم تختی شهر اردبیل، نخستین مکانی بود که مجید ۲۱ ساله برای شروع ورزش به آنجا رفت ، چرا که شنیده بود برای افراد دارای معلولیت و جانبازان از امکانات ویژه ای برخوردار است.

در همین مکان بود که اولین مربی مجید، آقای داود بهتاج ، پی به استعداد او در رشته وزنه برداری برد و به او نوید پیشرفت در این رشته را داد.

سال ۸۵ ، یکسال پس از شروع فعالیت های ورزشی فرزین و با کسب عنوان در رقابت های قهرمانی کشور آن سال، موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شد و این نقطه ی شروع افتخار آفرینی های او بود.

اولین نشان برون مرزی فرزین در رقابت های جوانان کره جنوبی در سال ۲۰۰۶ بدست آمد و این نشان طلای ارزشمند برای ورزشکاری که به تازگی به عرصه ورزش حرفه ای قدم گذاشته بود، بسیار ارزش داشت.

رقابت های پارالمپیک سال ۲۰۰۸ در پکن، عرصه ای بود که مجید فرزین به عنوان جوان ترین وزنه بردار تیم در حالی در آن حضور یافت که بسیاری به کسب مدال توسط او امید نداشتند، اما مجید با کسب مدال نقره توانایی خود را اثبات کرد.

نشان طلای مسابقات جهانی بزرگسالان چین تایپه در سال ۲۰۰۷، نشان طلای رقابت های اپن آفریقا ( لیبی) در سال ۲۰۱۰، نشان طلای رقابت های مالزی در سال ۲۰۱۰، و نشان نقره رقابت های جهانی آیواز امارات در سال ۲۰۱۱ ( کسب سهمیه رقابت های لندن) از جمله افتخارات برون مرزی مجید فرزین به شمار می رود.

مجید فرزین که پس از فارغ التحصیلی از رشته تربیت بدنی ، گرایش علوم ورزشی ، هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت ورزشی مشغول به تحصیل است، ورزش و تحصیل را مکمل هم می داند و معتقد است که هر دوی آنها به رشد او کمک کرده اند.

فرزین که در مسیر پر فراز و نشیب ورزش قهرمانی از همراهی خانواده و مربی دلسوزش آقای بهتاج بهره مند بود همواره این نکته را یادآوری می کند که بدون حمایت آنها هرگز قادر به کسب این افتخارات نمی شده است.

او در حال حاضر، پس از طی دورانی که به دلیل آسیب دیدگی از تمرینات دور مانده بود، فعالیت های ورزشی خود را همانند قبل زیر نظر مربی اش بهتاج از سر گرفته و با کوله باری از افتخارات گوناگون به آینده چشم دارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت