مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » ورزش » ورزش های رزمی » سایر رشته های رزمی » نایب‌قهرمان بوکس آسیا: هیچ کسی از مدالم راضی نیست!

دارنده نشان نقره مسابقات جوانان آسیا وعده داد رنگ مدالش را در رقابت‌های آینده به طلا تبدیل کند.

سیاوش امیدی

سیاوش امیدی که چندی پیش در مسابقات جوانان آسیا در فیلیپین به مدال نقره وزن ۸۱ کیلوگرم رسیده بود، ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ خوزستان اظهارکرد: فکر نمی‌کردیم این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شود و به نظرم تمام بوکسورهای ایرانی رقابتهای خوبی انجام دادند و آن‌چه در توان داشتند، به نمایش گذاشتند.

وی درباره رقابت‌هایی که در این پیکارها انجام داد، عنوان‌ کرد: در دیدار نخست به مصاف حریف ازبکستانی رفتم که توانستم او را با نتیجه ۹ بر ۷ شکست دهم و در دیدار دوم با حریفی از چین رقابت داشتم که برابر او نیز با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ پیروز شدم. در بازی پایانی هم به مصاف بوکسور قزاق رفتم که متاسفانه با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ مغلوب شدم و به نشان نقره دست پیدا کردم.

این بوکسور بیان‌ کرد: در کل سه حریف من، بوکسورهای بسیار خوب و عنوان‌داری بودند و در مسابقات جهانی نیز که سال گذشته برگزار شد، شرکت کرده بودند. البته من در رقابت‌های جهانی با هیچ یک از آن‌ها بازی نکرده بودم و نسبت به این بازیکنان شناخت نداشتم.

وی ادامه‌داد: حریفانم یک هفته قبل از مسابقات آسیایی در فیلیپین بودند و با شرایط آب و هوایی آنجا آشنا شده بودند، در حالی که ما روز اول مسابقات که بازی من نیز در همان روز بود، به فیلیپین رسیدیم. آب و هوای آنجا بسیار گرم بود و بدن‌مان نتوانست سریع به این شرایط عادت کند که مشکل اصلی ما نیز همین موضوع بود.

امیدی با بیان این‌که در این مسابقات تمام تلاشم را کردم، خاطرنشان‌ کرد: برابر بوکسور چین بازی سنگینی داشتم و شب بعد از این دیدار نیز بازی فینالم بود که زمان لازم را برای ریکاوری نداشتم. ضمن این‌که در دیدار ماقبل فینال هم دست راستم مشت خورده بود و ورم کرده بود که متاسفانه وقت نشد آن را درمان کنم و به نظرم اگر مسابقه پایانی‌ام یکی، دو روز بعد برگزار می‌شد، بهتر می‌توانستم بازی کنم.

وی گفت: در این مسابقات داوران به خصوص برای تیم‌ملی ایران در دادن امتیازات بسیار سخت‌گیری می‌کردند و به دو بوکسور ایران که واقعا بازی‌هایشان را برده بودند، باخت دادند در حالی که پیروزی حق آن‌ها بود و کسی هم نبود که به این داوران بگوید که چرا به این بازیکنان باخت دادید و به این گونه قضاوت می‌کنید. درکل تیم‌ملی در این مسابقات به یک نشان نقره و دو مدال برنز رسید و جایگاه هفتم را ازآن خود کرد.

نایب‌قهرمان مسابقات بوکس جوانان آسیا بیان‌کرد: خودم این امید را داشتم که به مدال طلا برسم و اگر هم این گونه می‌شد در عملکردم در رقابت‌های آینده بسیار تاثیرگذار بود. به هر حال همه از این مدال من راضی نیستند و دوست داشتند که مدال طلا را به دست آورم که واقعا هم می‌توانستم به آن برسم.

وی در ادامه درباره برنامه‌های آینده‌اش اظهارکرد: فکر می‌کنم شهریور یا مهرماه مسابقات جام‌جهانی رده سنی جوانان را پیش‌رو داشته باشیم که کسب سهمیه المپیک نیز است و اگر تیم‌ملی در آن شرکت کند به نظرم می‌توانیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم.

این بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم تیم‌ملی هم‌چنین درباره بوکس خوزستان گفت: بوکس استان در حال پیشرفت است و هیات نیز عملکرد خوبی داشته است. من تنها ملی‌پوش خوزستان در رده سنی جوانان هستم ولی در رده سنی بزرگسالان در وزن‌های ۴۹، ۶۹ و ۹۱+ کیلوگرم به ترتیب جعفر ناصری، علی احمدی و علی رحیمی ملی‌پوش هستند.

وی در پایان گفت: از حبیب صادقی که مربی پایه من است، تشکر می‌کنم و به نظرم حمایت‌های او در رسیدن من به مدال نقره آسیا بسیار تاثیرگذار بوده است. هم‌چنین از زحمات پدر و مادرم قدردانی می‌کنم. در مسابقات جهانی ارمنستان که سال گذشته شرکت کرده بودم، پدرم همراه من به آن‌جا آمد و قصد داشت زمانی‌که مدالم را به گردنم می‌اندازند، ببیند که متاسفانه مصدوم شدم و به مدال نرسیدم.

تاریخ: 05 آوریل 2013
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت