نایت ملودی » سلامت » اعتیاد » تنها راه درمان اعتیاد

درمان اعتیاد

معاون فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم گفت: در جامعه ی امروزی اجبار و زور دیگر جایگاهی ندارد، به هیچ عنوان با این شیوه نمی توان اعتیاد را پیشگیری کرد، تنها راه درمان اعتیاد افزایش آگاهی جامعه درباره این معضل است. هادی کریمی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در هرجامعه آسیب ومعضل هایی وجود دارد که می توان آن را به اعتیاد ربط داد.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر مسئه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: اعتیاد نیز یک نوع منکر است که پیشگیری ازآن نیز یک نوع نهی از منکراست.

افزایش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی

کریمی با اشاره به این جمله معروف که پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: اعتیاد به مواد مخدر صنعتی نیز یکی از انواع اعتیاد رایجی است که امروزه در جامعه ی ما شایع شده است.

وی عنوان کرد: از جهت مادی نیز به صرفه نیست که بخواهیم مشکل اعتیاد را درمان کنیم پس راه بهتر است که به فکرپیشگیری این معظل باشیم.  کریمی خاطرنشان کرد: در جامعه ی امروزی اجبار و زور دیگر جایگاهی ندارد، به هیچ عنوان با این شیوه نمی توان اعتیاد را پیشگیری کرد، تنها راه درمان این است که مردم آگاه شوند و این آگاهی منجربه مشارکت خود مردم شود.

معاون فرهنگی وپیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم با تاکید بر این که هدف از آموزش یادگیری است ابراز داشت: هدف ما از آموزش صرفا انتقال اطلاعات نیست، آموزش از یک جهت مشارکت میان اعضای جامعه می باشد.  وی ادامه داد: مشارکت واقدامی که طی آن چیزهایی آموخته می شود معنی یادگیری است، ما چیزهایی را که می خوانیم ومی شنوییم را یاد نمی گیریم، بلکه به ذهن می سپاریم و وقتی از این اطلاعات استفاده شد یادگیری محسوب می شود.

کریمی با بیان اینکه بهترین نوع آموزش باهدف رسیدن به یادگیری،آموزشی است که با مشارکت فراگیر یا یادگیرنده باشد اظهار داشت: طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد یعنی آموزش ندهیم البته هدف نفی آموزش نیست بلکه آموزش وسیله است که به تغییر رفتار ویادگیری مخاطب ما منجر شود.

وی گفت: آموزشی مهم است که با مشارکت باشد وبا عجله به هدف نمی رسیم باید به جایی برسیم که فرد بخواهد واهمیت موضوع راحس کند. کریمی بیان داشت: آسیبی که اعتیاد به معنویات فرد وخانواده واردمی کند موجب نابودی زندگی می شود، از همین رو در کشورهای خارجی به سلامت جسمی روانی واجتماعی بهای فراوانی می دهند.

سلامت معنوی مانع احساس پوچی می شود

وی یادآور شد: سلامت معنوی مانع احساس پوچی می شود، اگر فردی از خداقل سلامت روانی، جسمی و معنوی را برخوردار باشد به سلامت اجتماعی می رسد. کریمی در پایان گفت: این وظیفه ی ستاد پیشگیری است که سلامت روانی، جسمی و معنوی را در جامعه تقویت کند، تا افراد از سلامتی برخوردار نباشد نمی تواند به دیگران کمک کند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت