نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان

حقوق کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی ۲۵ درصد افزایش یافت.

افزایش حقوق بازنشستگان

در پی این خبر معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی درباره‌ی جزییات افزایش حقوق و مستمری‌ بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان در سال ۱۳۹۲ توضیحاتی ارائه داد: میزان حقوق و مستمری سال ۱۳۹۲ بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و بازنشستگانی که حق بیمه کامل پرداخته‌اند کمتر از۷۰۰ هزار تومان دریافتی نخواهند داشت.

علیرضا رخشنده‌رو معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی درباره‌ی نحوه تامین منابع مالی لازم برای عیدی و حقوق بازنشستگان و طلب بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان، مراکز تصویر‌برداری پزشکی و چگونگی افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۲ اعلام کرد: در سال‌های قبل به منظور تامین منابع مالی لازم برای پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان و طلب بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان، مراکز تصویر‌برداری پزشکی سازمان ناگزیر می‌شد تا از سیستم بانکی تسهیلات دریافت کند. لکن در سال جاری با مدیریت بهینه منابع اعمال شده از سوی مدیر عامل محترم سازمان آن چنان عمل شد که با منابع حاصل از حق بیمه و وجوهی که بابت سود حاصل از عملکرد شرکت‌های وابسته به «شستا» تحصیل شید و به حول قوه الهی، کل بدهی بابت خدمات ارائه شده از سوی داروخانه‌ها، پزشکان، دندانپزشکان و مراکز تصویر‌برداری پزشکی پرداخت شد و قسمتی از بدهی به بیمارستان‌های مراکز دانشگاهی نیز با وجود آن که بسیاری از آن‌ها بابت خرید دارو به صورت قسطی به شرکت‌های تابعه تامین اجتماعی بدهکار است، تامین و پرداخت شد.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر برای تامین عیدی بازنشستگان، بازماندگان فوت شدگانی که از سازمان تامین اجتماعی حقوق و مستمری دریافت می‌کنند نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داشت که با اتکاء به درآمد‌های سازمان تامین اجتماعی و بدون استقراض از سیستم بانکی در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ تامین و همه بازنشستگان در موعد مقرر عیدی خود را دریافت کردند.

هم‌چنین علاوه بر پرداخت مستمری اسفند‌ماه سال ۱۳۹۱ قسمتی از مستمری بازنشستگان برای فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲ نیز تامین و هم‌اکنون در حال پرداخت است.

پرداخت‌های فوق علاوه بر اختصاص منابع لازم برای ساخت‌وساز و خرید تجهیزات پزشکی است که برای اولین‌بار در تامین اجتماعی از طریق مناقصه و ایجاد رقابت بین شرکت‌های بخش خصوصی خریداری شد، لذا تامین اجتماعی سال ۱۳۹۱ را در حالی پشت سر گذاشت که علاوه بر تامین کل نیاز‌های اداری در قالب حقوق و مزایا، استقرار نظام بودجه عملیاتی، ایجاد سایت رایانه‌ای و ارائه‌ی خدمات اینترنتی از طریق استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری گسترش اتوماسیون اداری و ارتقاء سطح خدمات درمانی توانست کل بدهی خود را از منابع متکی به حق بیمه و سود حاصل از شرکت‌های وابسته پرداخت کند که نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت و کمیت فوق‌العاده برخوردار است.

معاون اداری و مالی سازمان در پایان درباره‌ی جزییات افزایش حقوق و مستمری‌ بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال قبل توضیح داد: طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی افزایش مستمری‌ سالانه بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان بایستی از سوی سازمان پیشنهاد و به تصویب هیات محترم وزیران برسد. با توجه به تورم موجود و لزوم توجه به وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه خصوصا بازنشستگان و پس از تامین منابع مالی مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل محترم سازمان طی نامه شماره ۱۰۰۰٫۹۲٫۱۵ مورخ ۱۳۹۲٫۱٫۱۸ عنوان ریاست محترم جمهور پیشنهاد کرد تا میزان حقوق و مستمری سال ۱۳۹۲ بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یابد که به لحاظ حق بیمه پرداختی بیشتر از ۵ درصد بیش از دیگر بازنشستگان است.

هم‌چنین در این نامه پیشنهاد شد تا دریافتی این قشر آسیب‌پذیر که حق بیمه کامل می‌پرداخته‌اند کمتر از۷۰۰ هزار تومان در ماه نباشد. پیشنهاد مدیرعامل محترم سازمان در جلسه روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۲٫۱٫۱۱ هیات محترم وزیران مطرح و با توجه به عنایت ویژه رییس جمهور محترم و اعضاء محترم هیات وزیران به وضعیت معیشتی این قشر عائله‌مند عینا به تصویب رسید. این افزایش نیازمند تامین منابعی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان است که در بودجه سال ۱۳۹۲ پیش‌بینی شده است.

بدین ترتیب امیدواریم اقدامات مسوولان سازمان تامین اجتماعی توانسته باشد رضایت خداوند متعال و مقام معظم رهبری را جلب کرده و خدمتی در خور شأن بیمه‌شدگان عزیز و بازنشستگان محترم ارائه کند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت