نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال جهان » اخبار فوتبال جهان » کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ انتخاب رئیس جدید را اعلام کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا

انتخابات ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا اوایل اردیبهشت هاه سال ۹۳ در کوالالامپور برگزار می شود . جایی که علی کفاشیان قرار است نامزد ایرانی پست ریاست باشد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنجشنبه جلسه ای را زیرنظر ژانگ جیلونگ سرپرست موقت AFC برگزار کرد و در این جلسه تصمیم گرفته شد تا یک کنگره فوق العاده و یک گنگره عادی به ترتیب در تاریخ ۲ و ۳ می ۲۰۱۳ در پایتخت مالزی تشکیل شود.
محورهای اصلی کنگره فوق العاده AFC که در ۲ می برگزار خواهد شد، عبارتند از:
۱)انتخاب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا
۲)انتخاب یک بانو به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا
۳)انتخاب ۲ بانو به عنوان عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا
۴)انتخاب سمت در کمیته اجرایی فیفا
همچنین کنگره عادی AFC در تاریخ ۳ می ۲۰۱۳ برای انجام برخی ازکارهای قانونی از جمله گزارش دبیر کل، اصلاح اساسنامه و … برگزار خواهد شد.
طول دوره فعالیت رئیس، نائب رئیس و ۲ عضو کمیته اجرایی منتخب کنفدراسیون فوتبال آسیا تا سال ۲۰۱۵ خواهد بود، در حالی که فرد منتخب برای کمیته اجرایی فیفا به مدت ۴ سال و تا ۲۰۱۷ در سمت خود باقی می ماند.
زمان اعلام نامزدی برای حضور در این انتخابات از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۳ آغاز خواهد شد (۹۰ روز پیش از برگزاری کنگره فوق العاده) و همچنین در تاریخ ۳ مارچ ۲۰۱۳ به اتمام خواهد رسید (۶۰ روز پیش از برگزاری کنگره فوق العاده). فهرست نهایی نامزدها در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۳ منتشر خواهد شد (۳۰ روز یش از برگزاری کنگره فوق العاده)
در این جلسه ابتدا جیلونگ از تمام اعضا AFC برای راهنمایی و حمایت هایشان در طول سال گذشته تشکر کرد: «ما باید کار کنیم تا سال ۲۰۱۳ به سالی خاطره انگیز برای فوتبال آسیا تبدیل شود. این تیم و تمام مدیران آن باعث افتخار ما در سال ۲۰۱۲ شدند و من اطمینان دارم که امسال عملکرد به مراتب بهتری خواهیم داشت.»
او ادامه داد: «رخداد های برنامه ریزی شده بسیاری در سال ۲۰۱۳ برگزار خواهد شد و ما به عنوان نگهبانان فوتبال آسیا باید از مسئله که این قاره هر ساله به مراحل بالاتری دست پیدا می کند اطمینان حاصل کنیم.»
همچنین کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا خانم «مویا داد» نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و مدیر کمیته فوتبال بانوان AFC را به عنوان کاندیدا AFC برای سمت نماینده فوتبال بانوان در کمیته اجرایی فیفا حمایت کند. انتخابات این سمت در ماه می سال جاری و همزمان با تشکیل کنگره فیفا در جزیره موریس برگزار خواهد شد.
نکته مهم در بیانیه جدید کنفدراسیون آسیا انتخاب رئیس برای بازه زمانی ۲ ساله است. چیزی که احتمال نامزدی شیخ احمد الصباح رئیس کویتی شورای المپیک آسیا را در انتخابات افزایش می دهد. او که از هم پیمانان عربی اش خواسته برای دو سال از او حمایت کنند تا همزمان او بتواند با قدرتی بیشتر به رقابت ژاک روگ مرد شماره یک کمیته بین المللی المپیک برود. همچنین یوسف سرکال از دوستان نزدیک محمد بن همام قطری و رئیس فدراسیون فوتبال امارات که در تیم مخالف با ژی لانگ و گروه شیخ احمد است ، در انتخابات شرکت می کند. او آرای کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهایی مثل کره را هم در سبد خود خواهد داشت چون اگر مناسبات کنفدراسیون تغییر نکند ، آرای مانیلا نایب رئیس نزدیک به بن همام کنفدراسیون را با خود به همراه دارد. گزینه دیگر پست ریاست هم ژی لانگ چینی است. رئیس موقتی که باید دید برای ریاست دائم چند رای جمع می کند. او در بدنه تشکیلات کنفدراسیون از سوی مالزیایی ها حمایت می شود و سلطان احمدشاه رئیس پیشین این تشکیلات به همراه ولاپان از حامیان او هستند.
علی کفاشیان هم که پیشتر اعلام نامزدی کرده ، تنها نامزدی است که از سوی تشکیلات ورزش کشور خودش هم چندان حمایت نمی شود و شانس بالایی هم در مناسبات پیش رو ندارد. شاید بهترین بخت برای ایران برای رسیدن به کرسی هیات اجرایی پست نایب رئیسی بانوان باشد . اینکه ایران با فریده شجاعی اقلا یک کرسی در این تشکیلات بگیرد. اگرچه باز هم قدرت بالایی برای فوابال ایران به همراه نخواهد داشت.
کرسی عضویت در هیات اجرایی فیفا دیگر جایگاهی است که ایران می تواند با معرفی یک چهره فوتبالی سرشناس و لابی گسترده در حمایت از او به یک جایگاه عالی در مرحله تصمیم سازی فوتبال جهان دست پیدا کند.
تاریخ: 02 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت