نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه ی ترشی گل کلم خانگی

ترشی گل کلم

در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی ترشی گل کلم خوشمزه ی خانگی را بیاموزیم. این ترشی از پر طرفدارترین ترشی های ایرانی است.

مواد لازم برای ترشی گل کلم:

  • گل کلم متوسط ۱ عدد
  • هویج ۵۰۰ گرم
  • سیب ترشی ۵۰۰ گرم
  • فلفل سبز تند ۵ عدد
  • سرکه به اندازه کافی
  • نمک ، گلپر و ترخون به اندازه کافی

دستور تهیه ترشی گل کلم

ترخان و گل کلم هایمان را به خوبی میشوییم و میگذاریم تا در سبدی آبشان کشیده شود. سپس هویج ها و سیب ترشی ها را خرد کرده و در ظرفی می ریزم و می گذاریم تا هنگام آماده سازی باقی بمانند.

در مرحله بعد گل کلم را نیز متناسب با اندازه هویج و سیب ترشی خرد می کنیم سپس به ظرف مواد خرد شده می افزاییم. اندازه مواد خرد شده در ظاهر زیبای ترشی بسیار تاثیر دارد پس سعی می کنیم تا اندازه ها با هم تناسب داشته باشند.

در مرحله بعدی ترخون تازه را روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد می کنیم و روی مواد ترشی می ریزیم.در صورتی که ترخون تازه در دسترس ندارید می توانید از ترخون خشک شده نیز استفاده کنید به این صورتکه با دست آنها را خرد تر کنید

و روی مواد ترشی بریزید. گلپر را نیز در مرحله آخر روی مواد ترشی می پاشیم و مواد ترشی را با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. شیشه ای که ترشی را در آن می خواهیم بریزیم را چک می کنیم تا کاملا خشک باشد

و کم کم مواد ترشی را در شیشه می ریزیم و لابه لای هر ملاقه ترشی که می ریزیم فلفل سبز تند نیز قرار می دهیم.اندازه دوبند انگشت روی شیشه را خالی می گذاریم برای اضافه کردن سرکه ترشی مان. سرکه و نمک را با هم مخلوط می کنیم

و داخل شیشه ترشی می ریزیم به مقداری که روی مواد را سرکه بگیرد و درب شیشه را محکم می بندیم و در جای مناسب که خنک باشد حدودا ۱۵ روز آن را نگهداری می کنیم و بعد مصرف می کنیم. می توانید برای طعم یا رنگ متفاوت ترشی از لبو نیز استفاده کنید که ترشی قرمزی خواهید داشت.

همچنین می توانید این ترشی را آماده طی ۲ ساعت داشته باشید به این شکل که مواد ترشی را با سرکه مخلوط کنید و در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با هم بپزند.(البته نگذارید کاملا مواد نرم شوند کمی که دندان گیر بود از روی حرارت بر دارید)

تاریخ: 14 ژانویه 2020
نویسنده: ملیکا صمدی
دسته بندی: آشپزی , سس و ترشی
برچسب ها: ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت