نایت ملودی » فرهنگ و هنر » تاریخ و تمدن » انسان های اولیه در کجا زندگی می کردند؟

انسان های اولیه در کجا زندگی می کردند؟

در این مطلب به جزئیات تحقیقاتی که منجر به کشف مکان انسان های اولیه و محل اقامت آن ها بود بپردازیم. با ما در ادامه همراه شوید.

دانشمندان و محققین انستیتوی تحقیقات پزشکی استرالیا در روند آزمایش های خود به این نتیجه دست یافتند که اجداد انسان‌های کنونی در آغاز در جنوب آفریقا ظاهر شدند و ۷۰ هزار سال در آنجا ساکن بودند.

محققان شمار زیادی از نمونه‌های خون را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند تا بتوانند کاتالوگ کامل ژنوم میتوکندری (میتوژنوم) را تهیه کنند که به گروه نسل‌های بعدی انواع مختلف ژن‌ها تعلق داشت.

مشخص شد که ۲۲۰ هزار سال پیش اولین انسان‌های اولیه Homo sapiens در جنوب رودخانه «زامبزی» ظاهر شدند که این منطقه از شمال بوتسوانا تا نامیبیا به سمت غرب و زیمبابوه در شرق کشیده شده بود.

در این منطقه دریاچه Mcgadikgadi قرار داشت که شرایط زیستی خوبی از نظر وفور مواد غذایی برای انسان اولیه ایجاد کرده بود. آن‌ها به مدت ۷۰ هزار سال در محیط مناسب زیست محیطی بسر بردند. اما حدود ۱۳۰-۱۱۰ هزار سال پیش انسان شروع به مهاجرت کرد و ابتدا به سمت شمال-شرق و بعد جنوب-غرب حرکت کرد. سکونت در اراضی جدید به دلیل تغییرات در میزان باران رخ داد که بر اثر تغییر محور چرخش زمین بروز کرده بود.

محققان بر این باورند که تغییرات آب و هوا باعث مهاجرت انسان شد که به نوبه خود محرکی برای رشد ژنتیکی و فرهنگی انسان ها بوده است.

تاریخ: 30 اکتبر 2019
نویسنده: ملیکا صمدی
نظرات
14 نوامبر 2019 :: ساعت 06:01
کیسه گونی برنجی

با تشکر از وبسایت خوبتون. مطلب جالبی بود خسته نباشید 🙂

02 دسامبر 2019 :: ساعت 05:53
تقویم رومیزی شیک ۹۹

مطلب جالبی بود . با تشکر از وبسایت خوبتون. لطفا مطالب بیشتری در مورد تاریخ و انسان های اولیه قرار بدین 🙂

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت