نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

انتخاب پرده ی مناسب و زیبا یکی از ارکان مهم زینت بخش یک خانه است. امروز علاوه بر اینکه مدل هایی زیبا و جذاب از پرده های پذیرایی با طرح ها و سبک های مختلف را برایتان آماده کرده ایم، می خواهیم نکاتی در خصوص انتخاب مناسب پرده پذیرایی را نیز برای شما شرح دهیم. در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید تا مدل ها و نکات را باهم بررسی کنیم.

هارمونی رنگی ایجاد کنید

اگر می‌خواهید در محیط پذیرایی‌تان پرده رنگی بزنید‌، رنگ را از ترکیب رنگ های به کار رفته در دکوراسیون فضای پذیرایی انتخاب کنید‌. البته رایج‌ترین کار این است که شما رنگ دکورها را تیره‌تر یا تند‌تر انتخاب کنید و حریر را به لحاظ رنگی هماهنگ با آن بخرید‌. البته امروز حریر‌های رنگی متنوعی هم به بازار آمده‌اند‌. اگر همه اجزای مبلمان‌تان رنگ سفید یا روشن دارد می‌توانید پرده را تیره تر انتخاب کنید‌.

طرح پرده را متناسب انتخاب کنید!

 

اینکه پرده ای که انتخاب میکنید مدرن باشد یا کلاسیک وابسته به دکوراسیون محلی است که قرار است در آن نصب شود. اگر دکوراسیون اتاق شما بصورت سنتی است از طرح های کلاسیک استفاده کنید و اگر از مبلمان و دکوراسیون اسپرت و مدرن استفاده میکنید پرده های مدرن برای شما مناسب خواهد بود. اگر مبلمان اتاق طرح دار است پرده ساده و اگر مبلمان ساده است پرده طرح دار انتخاب کنید.

اندازه ی پنجره را در نظر بگیرید

حتی اگر پنجره پذیرایی خانه‌تان قدی نیست و به صورت نیمه است‌، دلیل بر این نمی‌شود که شما حتما مجبورید پرده‌ای با همان ارتفاع آویزان کنید‌. شما حتی برای این نوع پنجره‌ها هم می‌توانید پرده‌های قدی بیاویزید‌‌. این را بدانید پرده قدی علاوه بر اینکه ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه می‌دهد‌، فضا را رسمی‌تر می‌کند‌. شما حتی می‌توانید با وجود پنجره نیمه‌، قد پرده‌تان را از حد معمول هم یک متر بلند‌تر بگیرید و مقداری از پرده را روی زمین پهن کنید‌. به این ترتیب ابهت پرده زیادتر شده و فضا کلاسیک‌تر خواهد شد‌.

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

 

 

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

 

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

 

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

 

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

 

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

 

مدل پرده پذیرایی جدید و زیبا

تاریخ: 03 آگوست 2019
نویسنده: ملیکا صمدی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت