نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه ی خاویار بادمجان سنتی در منزل!

خاویار بادمجان

خاویار بامجان یک غذای محبوب است که حتی پای تولید آن به کارخانه های کنسرو سازی و مواد غذایی نیز باز شده است. امروز می خواهیم به شما دوستان طرز تهیه ی این غذای خوشمزه را آموزش دهیم. خاویار بامجان برعکس نامش هیچگونه خاویار ماهی در آن یافت نمی شود و صرفا به علت بافت بامجان در این غذا این نام را بر روی آن نهاده اند.

مواد لازم برای تهیه خاویار بامجان:

پیاز ۲ عدد
بادمجان ۴ عدد
سیر ۴ حبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
روغن ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ۵۰ گرم
آب لیمو ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه خاویار بادمجان:

  • پس از کباب کردن بادمجان ها اجازه می دهیم خنک شوند سپس پوست شان را می گیریم. در مرحله بعد گوجه فرنگی ها را روی حرارت کباب می کنیم و پس اینکه خنک شدند پوست شان را می گیریم سپس گوجه ها را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.
  • سیر و گیاز را ریز خرد می کنیم و با رغون تفت می دهیم تا کمی بافتش نرم شود. پس از اآن گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و میگذاریم تا آبش کمی تبخیر شود در مرحله ی بعد ادویه را به مواد اضافه می کنیم.
  • پس از اضافه کردن نمک و فلفل سیاه بادمجان ها را به طور کامل با گوشتکوب له می کنیم ( یا با کارد بادمجان ها را ساطوری می کنیم ) و به تابه اضافه می کنیم. جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش به خوراک اضافه می کنیم.
  • در مرحله پایانی درب تابه را می گذاریم و با حرارت کم اجازه می دهیم خوراک جا بیفتد و روغن بیاندازد. حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا خوراک جا بیفتد. برای خوشرنگ شدن خوراک می توانیم مقداری رب گوجه فرنگی هم به آن اضافه کنیم.
  • برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت می دهیم تا سرخ شود و طعم خامی آن برطرف شود ، سپس آنرا به خوراک اضافه می کنیم. پس از اینکه خوراک آماده شد آن را به همراه نان سرو می کنیم.
تاریخ: 29 جولای 2019
نویسنده: ملیکا صمدی
دسته بندی: آشپزی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت