مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه فالوده ی کرمانی خانگی خوشمزه

دسر های ایرانی نه تنها در ایران بلکه در میان خارجیان نیز محبوبیت زیادی دارد. غذا و دسر های ایرانی نیز یکی از قطب های قوی برای جذب توریستان خارجی به شمار می رود. امروز برای شما طرز تهیه ی یک دسر بسیار لذیذ و خنک را به اشتراک خواهیم گذاشت که زادگاه آن شهر زیبای کرمان است. این دسر که با نام فالوده ی کرمانی شناخته می شود دستوری متفاوت با فالوده ی شیرازی دارد. این دسر برای فصل تابستان مناسب است و دستور تهیه و مواد مورد نیاز آن نیز در دسترس است.

فالوده کرمانی

مواد لازم برای تهیه ی فالوده کرمانی:

نشاسته : ۱ فنجان

آب : ۵ فنجان

گلاب : یک سوم فنجان

شربت قوام آمده : ۱ فنجان

زعفران: مقداری برای رنگ شربت

تخم شربتی: در صورت تمایل به میزان لازم

نکته:

(گلاب طعم دهنده محسوب می شود و می توان با دیگر عرقیجات و طعم دهنده ها جایگزین کرد)

فالوده کرمانی بدون تخم شربتی

دستور تهیه فالوده کرمانی:

  1. برای شروع نیاز به شربت شکری دارید.ساده ترین شربت شکری با شکر و آب تهیه می شود را می توانید آماده کنید. برای اینکار مقدار شکری که در مواد اولیه آمده است با میزان آب در ظرفی بریزید و بگذارید غلیظ شود. می توانید برای رنگ بهتر شربت خود مقداری زعفران اضافه کنید.
  2. نشاسته را در پنج فنجان آب حل کنید. تمام نشاسته باید در آب حل شود. سپس آن را به ظرف دیگری انتقال دهید، اما مقداری از مایه را ته ظرف اول باقی بمانید. به این ترتیب اگر نشاسته حاوی شن باشد با فالوده مخلوط نخواهد شد.
  3. اکنون نشاسته را روی حرارت قرار دهید و دائما بهم بزنید تا غلیظ شود (غلظتی بیشتر از مایع فرنی و پودینگ).
  4.  پس از غلیظ شدن گلاب را به مایع اضافه کنید
  5. ظرف شربت خنک را از یخچال بیرون آورده و سبدی روی آن قرار دهید. سپس مایع نشاسته را درون سبد بریزید تا از سبد رد شده و درون شربت ریخته شود.(پس از عبور از سبد، بافتی دانه ای در شربت خواهد داشت.)
  6. می توانید خنک یا یخ زده فالوده خود را سرو نمایید.

 

پس از یخ زدن یا خنک شدن فالوده خود آن را با عرق های مورد علاقه خود مثل بیدمشک و نعناع و…. و یا شربت آلبالو و تخم شربتی و…. سرو نمایید. نوش جان لذت ببرید!

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت