مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی این روش را امتحان کنید

برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی این روش را امتحان کنید

اگر شما در خانه خود از یک ماشین لباسشویی در جلو استفاده می کنید، لازم است که از مواد شوینده و پودرهای مناسب استفاده نمایید. محصولاتی که برای ماشین های لباسشویی پر بازده امروزی طراحی شده اند، کف صابونی کمتری تولید کرده و در نتیجه مواد شوینده کمتری در هر سیکل را باقی می گذارند.

جریان هوا را بهبود ببخشید

جریان هوای مناسب برای کمک به خشک شدن اجزای داخلی ماشین شما مورد نیاز است. در انتهای برنامه شستشو، لباس های خود را فورا از ماشین خارج کنیدو حتما درب را باز بگذارید تا رطوبت باقیمانده در داخل ماشین تبخیر شود. جهت اطمینان بیشتر می توانید یک فن تهویه یا رطوبت زدا را در اتاق رختشویی خود نصب کنید تا فرآیند خشک شدن را سرعت ببخشید.

ماشین خود را تمیز کنید

بیش تر توضیح دادیم که چون منبع اصلی بود مشخص نیست شما می بایست هر چند مدت یک بار اقدام به تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه و جاپودری کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که نظافت و تمیزکاری لباسشویی و اتاق رختشویی خود را به سرویس های خدماتی و نظافتی بسپارید، یا اینکه خودتان قصد اینکار را داشته باشید.

حلقه لاستیکی را با پارچه تمیز و مرطوب تمیز کنید

در هر صورت بسیار مهم است که شستشو و تمیزکاری ماشین لباسشویی و خشک کن خود را به صورت منظم انجام دهید. برای این کار چندین راه حل خانگی و تجاری وجود دارد که این کار را راحت تر می کند از جمله:

تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

یکی از مهم ترین کارهایی که شما می بسیت انجام دهید این است که هر ۶ ماه یک بار دو لیوان سرکه سفید را داخل ماشین لباسشویی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه درب ماشین لباسشویی را ببندید.

بعد ار آن باید برنامه ماشین لباسشویی را روی داغ ترین و طولانی ترین برنامه شستشو تنظیم کرده و اجازه دهید تا عمل شستشو بدون لباس انجام شود. دقت کنید اگر برای بار اول است که این کار را انجام می دهیدو بعد از انجام آن این مشکل حل نش،حتما مقداری جوش شیرین نیز به محلول سرکه اضافه کرده و این کار را دوباره تکرار کنید شما با این کار به راحتی از شر بوی بد داخل ماشین لباسشویی راحت خواهید شد.

چرا که ترکیب جوش شیرین و سرکه در حل نمودن چربی ها، روغن ها، دوده، چرک و سایر مواد باقی مانده در ماشین شما بسیار موثر است.

شوینده های تجاری ماشین لباسشویی

به فروشگاه دلخواه خود رفته و راهرو مربوط به محصولات ماشین لباسشویی را بگردید. یک شوینده ماشین لباسشویی انتخاب کنید که امکان استفاده به همراه لباس ها را داشته باشد. ارتفاع اضافی و امکان سایشی بیشتر به دلیل مجموعه لباس ها و حوله ها می تواند در فرآیند شستشوی خود ماشین لباسشویی مفید باشد.

شستشوی دستی

حلقه لاستیکی اطراف درب ماشین لباسشویی، مکان رایجی برای رشد و تجمع کپک ها و قارچ ها می باشد. از یک پارچه تمیز و مرطوب و یک پاک کننده ملایم و یا ترکیب سرکه و آب برای تمیز کاری و شستشو استفاده نمایید. حتما در پایان با یک پارچه تمیز دیگر داخل سبد را خشک کنید و در انتها درب ماشین را باز بگذارید تا جریان هوا بهبود یابد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت