نایت ملودی » خانواده » روابط عاطفی » آیین همسرداری » با ویژگی های یک شوهر خوب آشنا شوید..!

با ویژگی های یک شوهر خوب آشنا شوید..!

فهمیدن اینکه چه مردی، مرد زندگی است کمی زمان می‌برد. پس با نشانه‌های یک مرد خوب آشنا شوید و ببینید که طرف مقابل تان این ویژگی ها را دارد یا نه. این نکته را هم بگوییم که شناخت همه این ویژگی ها در مرحله آشنایی ممکن نیست اما می توانید تعدادی از آنها را در طرف مقابل تشخیص دهید و هرچه بیشتر این ویژگی ها را داشت، به او اطمینان بیشتری کنید.

همه ما ایده‌آل‌هایی در ذهن‌مان داریم که از بچگی، ‌وقتی صحبت ازدواج در آینده می‌آید، در ذهن‌مان چرخ می‌زنند. از ویژگی‌های ظاهری‌ای مثل قد و وزن گرفته تا شرایط مالی، تحصیلات و خصلت‌های رفتاری. اولویت‌گذاری آدم‌ها برای این ویژگی‌ها یکسان نیست. یکی به شأن اجتماعی اهمیت بیشتری می‌دهد و یکی به خلق‌وخو؛ یکی خانواده برایش مهم است و یکی هم پول.

۱٫برای انتخاب همسر، به الگوهای دیگران نگاه نکنید و سعی کنید که این موضوعات مهم را از نظر خودتان دسته‌بندی کنید.

۲٫مهم نیست که از نظر بقیه فردی که انتخاب کرده‌اید چقدر شگفت‌انگیز یا ایده‌آل است، مهم این است که این فرد چقدر به معیارهای خود شما نزدیک باشد و البته اینکه از مرزبندی‌ها و خط قرمز‌های‌تان هم عبور نکند.

۳٫اگر به یک مورد خاص فکر می‌کنید و برای ازدواج فردی را بررسی می‌کنید، اول ۱۰ ویژگی مهمی که برای‌تان در اولویت قرار دارند را روی کاغذ بیاورید و بعد در مورد ایده‌آل بودن یا نبودن این فرد تصمیم بگیرید. حتی اگر او ۷ ویژگی از این ۱۰ تا را داشته باشد، می‌تواند یک همسر مناسب برای شما باشد. تا اینجای کار ۵۰ درصد مشکل حل شده. حالا وقت آن است که از این همسر آینده هم بخواهیم اولویت‌هایش را روی کاغذ بنویسد و ببیند که آیا شما هم می‌توانید همسر اید‌آلی برایش باشید یا نه!

اگر شما هم در رابطه عاطفی به سر می برید اما مطمئن نیستید که مرد زندگی تان همسر ایده آلی برایتان خواهد بود یا خیر، ما در ادامه مطلب خصوصیات یک مرد مناسب برای ازدواج را آورده ایم که امیدواریم به کمک تان آید.بسیاری از خانمها در رابطه عاطفی که هستند نمی دانند که طرف مقابل شان می تواند همسر خوبی باشد یا نه. به همین بهانه در این مقاله به شما خصوصیات یک همسر خوب را می گوییم.

نگران نیستید

احتمالا شما هم در روابط قبلی تان نگرانی را تجربه کرده اید. این نگرانی ناشی از رفتار طرف مقابل است. اگر شریک فعلی زندگی تان به گونه ای رفتار می کند که شما نگرانی اساسی در مورد او ندارید، اطمینان یابید که در رابطه با او احساس امنیت خواهید داشت و به تبع می تواند تکیه گاه خوبی برایتان باشد.

او برای بهتر شدن تلاش می کند

اگر فردی که در زندگی تان است، برای بهتر شدن رابطه مدام تلاش می کند و حتی قادر است که خودش را تغییر دهد، بدانید که او می تواند گزینه خوبی برای آینده تان نیز باشد. به عنوان مثال زمانی که شما از او ناراحت می شوید و ناراحتی تان را به زبان می آورید، او سعی می کند که به خوبی به حرف هایتان گوش دهد و پس از آن برای شادی شما هم شده، آن رفتارش را تغییر دهد.

نزد دوستان تان به خوبی از او یاد می کنید

همه ما زمانی که کنار دوستان مان هستیم، از رابطه عاطفی مان حرف می زنیم یا این که درد و دل می کنیم. اگر در این شرایط شما با خوشحالی از شریک زندگی تان صحبت و خاطرات خوشی را از او تعریف کردید، بدانید که شما از رابطه با او راضی هستید و همین برای گرفتن یک تصمیم گیری جدی تر، کافی ست.

کارهای شما را انجام می دهد

شاید این موضوع از نظر شما کوچک و بی اهمیت باشد اما اگر شریک زندگی تان در مواقع ضروری به دادتان رسید و مسئولیت کارهای شما را به عهده گرفت، بدانید که گزینه مناسبی برای ازدواج خواهد بود. به عنوان مثال اگر یادتان رفته چیزی را بخرید و به او گفتید که به جای شما این کار را انجام دهد و او هم بدون گله و شکایت به کمک تان شتافت، بدانید که انتخاب تان درست بوده است.

از شما تعریف می کند

اگر در شغل تان پیشرفت کرده اید یا اگر هنر جدیدی را آموخته اید و مرد زندگی تان از شما در مقابل دیگران تعریف و تمجید کرد، بدانید که او برایتان ارزش زیادی قائل است و می تواند فرد قابل اعتمادی در زندگی آینده تان باشد.

او خودش را فدای شما می کند

اگر می بینید که مرد زندگی تان به خاطر شما دست به هر کاری می زند، به عنوان مثال خانه اش را به این دلیل که نزدیک شما باشد، عوض کرده یا این که از سفر خودش، به این دلیل که شما تنها می مانید گذشته است، اطمینان یابید که او گزینه مناسبی برای ازدواج خواهد بود.

برایتان ارزش قائل است

اگر مدت هاست از شروع رابطه تان می گذرد اما شریک زندگی تان همچنان در را برای شما باز می کند یا این که نظر شما را برای رفتن به رستوران یا حتی سفر می پرسد، بدانید که برای او بسیار ارزشمند هستید.

در تلاش برای تغییر شما نیست

مطمئنا شما رفتار و اعتقاداتی دارید که به مذاق طرف مقابل تان خوش نمی آید. به عنوان مثال شما دوست دارید که هر شب سریال ببینید اما او از دیدن اش بیزار است اما به احترام شما چیزی نمی گوید. این خود نشاندهنده علاقه و ارزشی ست که طرف مقابل برایتان قائل است که خود یکی از مهمترین گزینه ها برای یک رابطه عاطفی جدی ست.

دوری از شما را تجربه کرده

حتما برای شما هم پیش آمده که از شریک زندگی تان دور بوده باشید. اگر در این شرایط سخت، طرف مقابل تان از پس این دوری و دلتنگی برآمد و پای شما ایستاد، به علاقه او به خودتان، شک نکنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت