نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » بدون کوتاهی مو موخوره را درمان کنید..!

بدون کوتاهی مو موخوره را درمان کنید..!

موخوره به یک یا چند شاخه شدن انتهای موها گفته می‌شود که اگر به آن رسیدگی نشود پیشرفت می‌کند و موجب ضعیف شدن موها و ایجاد ظاهری ناخوشایند در موها می‌شود. بلندبودن موها و استفاده مداوم و طولانی مدت از سشوار، رنگ کردن موها و استفاده از مواد شیمیایی همگی موجب می‌شوند که انتهای موها شکننده شده و حالت چندشاخه‌ای پیدا کند. دو شاخه شدن مو بیشتر در موهای خشک و شکننده به وجود می‌آید.

موهایتان را درست برس بزنید

برسی تهیه کنید که مناسب استفاده‌ روزانه باشد. برسی با دندانه‌هایی قابل انعطاف. این نوع برس، گره‌ خوردگی موها را براحتی باز می‌کند. باید از برس‌تان بدرستی استفاده کنید. نباید برس را بردارید و همان اول شروع کنید به کشیدن آن از ریشه به نوک موها. اگر این کار را بکنید، پیچ و تاب‌های سطحی مو تبدیل به توده‌های گره‌ خورده در انتهای ساقه‌‌ مو می‌شوند. ابتدا نوک موها را برس زده و کم کم به بالای موها برسید.

با مو به آرامی برخورد کنید

در حمام موها را بالای سرتان جمع نکنید و شروع کنید به سابیدن با شامپو. این چنگ زدن‌ها و پیچ دادن‌ها به مو و سابیدن‌شان موجب موخوره خواهد شد. برای خشک کردن نیز به موهایتان چنگ نزنید. حوله کشیدن به موها و بهم ریختن‌شان در هر جهتی کار درستی نیست. چون موهای مرطوب بهم گره خورده و آسیب می‌بینند و در نتیجه دچار شکستگی می‌شوند. به جای این کار، دور موهای‌تان یک حوله بپیچید و اجازه دهید خشک شود.

موهایتان را کوتاه کنید

موهای‌تان را تا حدودی اصلاح کنید تا موخوره‌ها تحت کنترل‌تان باشند. اگر همیشه مراقبت‌های لازم را انجام دهید، نیاز نیست مدام دنبال اصلاح موهای‌تان باشید. همین مراقبت‌ها کمک می‌کند تا دیر به دیر موهایتان را کوتاه کنید ولی به طور متوسط سه الی چهار بار در سال به کوتاهی موها نیاز است.

ماسک موز را امتحان کنید

موز سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین‌هاست که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی موها می‌شود. همچنین موها را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و باعث بهبود بافت مو و باعث پیشگیری از ایجاد دو شاخه شدن مو می‌شود. موز را به تنهایی پوره کنید و به موها بمالید یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد به صورت ماسک روی موها بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

با آگاهی بیشتر موهای شاداب داشته باشید

برای شستن موهای خود از آب داغ استفاده نکنید وقبل از اینکه سشوار کنید موها را خیلی کم با روغن زیتون چرب کنید. سعی کنید بگذارید مو به حال خودش خشک شود. گاهى موهایتان را ببافید. زمانی که مو هنوز خیس است سعی نکنید که به زور برس و شانه، گره‌ها را از هم باز کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت