نایت ملودی » سلامت » داروهای گیاهی که به کمک آنها می توانید به جنگ استرس بروید

داروهای گیاهی که به کمک آنها می توانید به جنگ استرس بروید

همیشه در زندگی روزهای بد وجود دارد. وقت‌هایی که احساس می‌کنید هیچکس نیست که کمکتان کند. زمان‌هایی که فکر می کنید هیچ امیدی ندارید. اضطراب مشکلی است که گاهی آنقدر آزاردهنده می‌شود که تصور خواهید کرد دیگر نمی توانید هیچوقت زندگی شاد داشته باشید. اما واقعیت این است که خودِ اضطراب است که این احساس را ایجاد می‌کند. اضطراب این قدرت را دارد که باعث شود احساس کنید هیچ امیدی ندارید. البته راه درمان آن وجود دارد و می‌توانید از شر آن خلاص شوید اما تنها راه آن این است که باور کنید راه علاجی وجود دارد.

تغییرات‌ می‌توانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. پاسخ‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ است‌. استرس‌ مثبت‌ می‌تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می‌تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها، فرد را شکست‌ می‌دهند، ایجاد شود.

برای تهیه نوشیدنی ضداسترس در گام اول بهتر است از محصولات غذایی ارگانیک و سرشار از مواد مغذی لازم برای سلامت روحی استفاده کنید:

تخم شربتی
خوشبختانه تخم شربتی جزو دانه های در دسترسی است که در هر عطاری پیدا می شود. این دانه های ریز سلامت عمومی بدن را تضمین می کنند و داروهای موثر و طبیعی برای مقابله با استرس محسوب می شوند.

نخم شربتی داروی موثر و طبیعی برای مقابله با استرس محسوب می شوند

تخم شربتی حاوی مواد معدنی مفیدی مانند منیزیم و همچنین ویتامین B است که این دو ماده مغذی برای کاهش استرس لازم و ضروری هستند. بزرگتری و مهمترین خاصیت تخم شربتی در میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن ها است. این ترکیبات مغذی باعث بهبود وضعیت روحی و عصبی شده و حافظ سلامت قلب است.

بادام
بادام جزو خشکبارهای خوشمزه است که سرشار از منیزیم است که ماده معدنی لازم و ضروری برای کنترل استرس محسوب می شود. بادام همچنین حاوی میزان قابل توجهی فیبر است. حتماً می دانید که فیبرها برای تنظیمی میزان قند خون بسیار موثر هستند.

بادام سرشار از منیزیم است که ماده معدنی لازم و ضروری برای کنترل استرس محسوب می شود

علاوه بر این اگر بادام را با مواد غذایی حاوی ویتامین B و دیگر مواد غذایی حاوی ویتامین C ترکیب کنید راحت تر و سریع تر می توانید با استرس و اضطراب مقابله کنید.

توت فرنگی
توت فرنگی نیز به نوبه خود سرشار از منیزیم هستند و در عین حال جزو منابع خوشمزه ویتامین C محسوب می شوند. اگر روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ عدد توت فرنگی میل کنید میزان نیاز روزانه خود به ویتامین C را تأمین خواهید کرد.

این توت های خوش رنگ و آبدار همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسید فولیک، پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم، زینک و سلنیوم هستند. توت فرنگی به طور باورنکردنی مغذی است و نیازهای روزانه ما در دورانی که دچار استرس و تنش های روحی هستیم را تأمین می کند.

توت فرنگی نیازهای روزانه ما در دورانی که دچار استرس را تأمین می کند

چای بابونه
بابونه گیاهی بسیار موثر برای کاهش استرس می باشد. ماهیت آرام بخش و تسکین دهنده آن به عنوان یک مسکن بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. بابونه به شل شدن عضلات، رفع اضطراب و خواب بهتر کمک می کند.

برای مبارزه و درمان استرس شما می توانید روزانه ۴ فنجان از دمنوش بابونه بنوشید. برای تهیه این دمنوش، ۲ قاشق چای خوری بابونه خشک را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به عنوان طعم دهنده به آن اضافه کنید و آن را بنوشید.

شما همچنین می توانید گل بابونه تازه یا چند قطره از اسانس بابونه به آب گرم اضافه کنید و به عنوان تسکین دهنده اعصاب مصرف نمایید.

شما حتی می توانید از این گیاه به عنوان مکمل نیز استفاده نمایید. برای انتخاب دوز مناسب با دکتر خود مشورت کنید.

پودر پروتئین شکلات سیاه
احتمالاً اگر به چند داروخانه سر بزنید بتوانید این پروتئین شکلاتی را گیر بیاورید. در واقع این پودر مکمل پروتئین است که از شکلات سیاه تهیه شده و بخشی از نیازهای بدن را بدون ایجاد اضافه وزن تأمین می کند. زمانی که ما دچار استرس می شویم و یک دوره زمانی پرتنش را سپری می کنیم سیستم ایمنی بدنمان ضعیف می شود.

بنابراین برای مقابله با اثرات مخرب استرس به مواد مغذی بیشتری نیاز داریم. فراموش نکنید که شکلات سیاه قدرت افزایش اندورفین را دارد و سرشار منیزیم است. در نتیجه برای مقابله با استرس موثر است.

 شکلات سیاه سرشار از منیزیم است و در نتیجه برای مقابله با استرس موثر است

 چای سبز
شما همچنین می توانید با نوشیدن یک فنجان چای سبز اضطراب خود را کاهش دهید. چای سبز حاوی آمینو اسید ال تیانین (L-Theanine) است که تولید امواج مغزی آلفا را در مغز افزایش می دهد و این امواج به نوبه خود منجر به کاهش استرس، افزایش آرامش، بهبود تمرکز و هوشیاری ذهنی می شود. به علاوه این اسید آمینه نقش مهمی را در تولید گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) که یک انتقال دهنده عصبی است و باعث ریلکس شدن انسان می شود، ایفا می نماید.

شما می توانید با نوشیدن یک فنجان چای سبز اضطراب خود را کاهش دهید

۲  قاشق چای خوری برگ های چای سبز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.
اجازه دهید دمنوش به مدت ۵ دقیقه دم بکشد.
مقداری آبلیموی تازه و عسل به آن اضافه کنید.
شما می توانید روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز را برای کاهش استرس بنوشید.

عسل درخت پرتقال
همان طور که می دانید انواع متنوعی از عسل وجود دارد. یکی از انواع پرخاصیت آن عسل درخت پرتقال است که به علت خواص آرام بخشی شهرت زیادی دارد. البته اگر موفق به خرید این نوع عسل نشدید می توانید از عسل های معمولی استفاده کنید.

عسل درخت پرتقال است که به علت خواص آرام بخشی شهرت زیادی دارد.

گل ساعتی

  اثر تسکین‌بخشی این گیاه متوسط است و خواب را افزایش می‌دهد. علاوه بر این برای درمان اضطراب، بیخوابی، افسردگی و عصبیت استفاده می‌شود. بخشی از گیاه که روی زمین است می‌تواند خشک شود و به صورت دم‌نوش مورد استفاده قرارگیرد. این گیاه به صورت تنتور یا کپسول در داروخانه‌ها یافت می‌شود.

گل ساعتی برای درمان اضطراب، بیخوابی، افسردگی و عصبیت استفاده می‌شود

بوزیدان یا جیسینگ هندی
جیسینگ هندی گیاهی بسیار موثر برای کاهش استرس می باشد. مطالعات مجله ای پزشکی-روان شناسی در هند نشان داده که ریشه جیسینگ هندی با کاهش میزان هورمون کورتیزول (موثر در استرس) در بزرگسالان منجر به کاهش قابل توجه استرس می گردد. همچنین جیسینگ هندی آستانه تحمل انسان را در مقابل استرس افزایش می دهد و به نوبه خود باعث بهبود کیفیت زندگی می شود.

علاوه بر این، جیسینگ هندی منجر به تقویت سیستم عصبی، افزایش انرژی، کاهش خستگی و بهبود کیفیت خواب می گردد.

این گیاه به آسانی در عطاری ها به صورت ریشه تازه، ریشه خشک شده، پودر و یا به صورت مکمل موجود می باشد. روزانه ۱ تا ۲ گرم ریشه تازه یا خشک را در ۱ فنجان شیر یا آب بجوشانید و سه بار در روز مصرف کنید.

اگر می خواهید از مکمل آن استفاده کنید با دکتر خود مشورت کنید.

زنان باردار و کودکان نباید از این گیاه مصرف کنند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت