نایت ملودی » دسته‌بندی نشده » راهکارهای انتخاب لباس مهمانی و عروسی

راهکارهای انتخاب لباس مهمانی و عروسی

مهمانی شب، مراسمی است که از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد و برای مناسبت های خاص (مانند مراسم عروسی، حنابندان، مراسم خیریه و غیره) اجرا می شود. در واقع چیزی که این گونه مراسم ها را از دیگر مراسم به مناسبت های خاص جدا می کند، میزان صمیمیت میزبان با اکثر مهمانان (که معمولا زیاد نیست)، دلیل اجرای مراسم، نوع لباس، آرایش صورت و مو، نوع زیورآلات مورد استفاده و بسیاری از موارد دیگر است. در کل در این مهمانی‌ها باید بهترین لباس‌هایی که داریم را بپوشیم و بسیار مودب رفتار کنیم، به گونه ای که این مهمانی ها غذا و فرهنگ مربوط خود را نیز دارا است. در این مقاله چند نکته‌ی مهم که حتما می‌بایست در این گونه مهمانی ها رعایت کرد را بیان و چندین مدل لباس طبق سلایق و سنین مختلف پیشنهاد می کنم.

آماده شدن برای مهمانی شب

برای مهمانی شب ابتدا موقعیت خود و رابطه تان با میزبان را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال دوست صمیمی میزبان هستید یا از طریق فرد دیگر دعوت شده اید.

 در مهمانی عروسی اصلا درست نیست که از رنگ سفید برای پیراهن، زیورآلات بسیار سنگین که جلب توجه می کنند و کت و شلوار و کفش فاخر استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که در مهمانی عروسی، عروس و داماد از همه مهم ترند و همه‌ی توجهات باید به سمت آنها باشد، نه یکی از مهمانان.

 مهمانی شب تنها جایی است که خانم‌ها می‌توانند از آرایش براق و لباس های زرق و برق دار با منجوق و سنگ دوزی استفاده کنند. آقایان هم در صورت تمایل، می‌توانند از لباس‌های ساتن و کار شده استفاده کنند.

 آقایان لطفا از کراوات های نگین دار استفاده نکنید.

 آقایان می توانند از دکمه‌ی سرآستین، جلیقه ی طرح دار، دستمال جیبی، سنجاق سینه، ساعت مچی استفاده کنند.

 بهتر است از لباس های طرح دار و چند رنگ استفاده نکنید.

نکات

 به شکل اندامتان توجه کنید. هر چیزی که به نظرتان زیبا می‌آید، لزوما نباید با شکل اندام تان هماهنگ باشد.

کت و دامن مخصوص خانم هایی که نمی خواهند سنشان را اعلام کنند

 سن بسیار مهم است. از لباس‌ها و زیورآلات مناسب با سن استفاده کنید. دخترخانم های نوجوان از پیراهن های ماکسی سنگ دوزی شده یا آرایش و مدل موهای خانم های جوان استفاده نکنند. عکس همین موضوع نیز صادق است.

 مراقب باشید که از زیورآلات بیش از حد استفاده نکنید. مثلا اگر خانم هستید و پیراهن تان سنگ دوزی دارد، دیگر از گردنبند بزرگ استفاده نکنید. اگر آقا هستید و پیراهن ساتن یا براق به تن کرده اید، دیگر از کمربند یا کفش ورنی صرف نظر کنید.

 به رنگبندی توجه کنید. برای خانم‌ها، اگر پیراهن‌تان دارای منجوق یا سنگ دوزی است و یا جنس آن از لمه است، کفش‌های براق و با رنگ‌های شادتان را برای مناسبت دیگری کنار بگذارید. اگر هم آقا هستید و یک دست کت و شلوار قهوه‌ای خوشرنگ دارید، دیگر آن را با پیراهن مغز پسته‌ای ‌تان که بسیار دوستش دارید نپوشید.

خانم ها به طرح کفش و پیراهن دقت کنید

 کیف و کفش ست آیه‌ی منزل نیست.

 در مورد زیورآلات تکلیف خودتان را روشن کنید، طلایی یا نقره‌ای؟ نشود که گوشواره‌ی طلایی رنگ را با گردنبند نقره‌ای آویزان کنید.

 به سبک ها توجه کنید. خانم‌ها اگر دوست دارید که پیراهنی با مدل رومی بپوشید، کیف کوچک نگین دار دهه‌ی ۵۰ میلادی را با آن به دست نگیرید. آقایان اگر دوست دارید که به سبک داش مشدی‌ها، پیراهن یقه بزرگ بپوشید، دیگر از سنجاق سینه روی کت استفاده نکنید.

آقایان هم به زیورآلات دقت کنید.

 به بودجه بندی توجه کنید. برای مهمانی عروسی یکی از فامیل‌های دورتان تمام پس اندازتان را خرج نکنید.

 هم چنین به پراکندگی هزینه ها هم توجه کنید. نشود که کفش ۱ میلیون تومانی را با پیراهن ۲۰۰ هزار تومانی بپوشید.

طرح پارچه بسیار مهم است. اگر کیف پوست ماری به دست گرفته اید، دیگر پیراهن چهارخانه به تن نکنید. آقایان اگر کت و شلوار چهارخانه پوشیده اید، دور پیراهن راه‎‌راه را خط بکشید.

جمع بندی:

همه چیز به اعتماد به نفس و تصوری که از خودتان دارید بستگی دارد. خودتان، اندام، سن، روحیات و علاقه‌مندی‌های تان را باور داشته باشید. برای آنچه که هستید لباس بخرید، نه آن چیزی که آرزو می‌کنید باشید. سعی داشته باشید که یک قسمت از لباس‌هایی که می‌پوشید را چه از نظر رنگی و چه از نظر زیورآلات، برجسته کنید تا به چشم بیاید. هماهنگی چه از نظر سبک و چه از نظر رنگی را فراموش نکنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت