نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » خوابیدن با آرایش چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

خوابیدن با آرایش چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

یک سوم زنان حداقل ۲ بار در هفته فراموش می‌کنند قبل از خواب آرایش خود را پاک کنند. شاید عوارض خوابیدن با آرایش در جوانی خود را روی پوست نشان ندهد اما در میانسالی زنانی که در جوانی چنین عادتی داشته‌اند پوستی به نسبت چروکیده‌تر از همسالان خود خواهند داشت.

کافی است یک ماه بدون پاک کردن آرایش بخوابید تا پوستتان ۱۰ سال پیرتر به نظر برسد. خیلی‌ از خانم‌ها می‌پرسند مگر آرایش با پوست چه می‌کند؟ دکتر زهره تهرانچی، متخصص پوست و عضو هیات‌‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی، پاسخ می‌دهد.

متخصص پوست اظهار داشت: مواد آرایشی هنگام خواب کل سطح پوست را می‌پوشانند و اجازه تبادل حرارتی و تعریق در هنگام خواب را به پوست نمی‌دهند و آن را دچار اختلال خواهند کرد.

قمری متخصص پوست و مو در خصوص آسیب خوابیدن با مواد آرایشی روی پوست،‌ گفت:‌ معمولا این مواد هنگام خواب کل سطح پوست را می‌پوشاند و اجازه تبادل حرارتی و تعریق در هنگام خواب را به پوست نمی‌دهند که در این هنگام پوست دچار اختلال خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با بروز اختلال انسدادی انواع مشکلات دیگر مانند جوش زدن رخ می‌دهد که در اکثر مواقع این جوش‌ها چرکی و وابسته به ریشه مو هستند.

قمری گفت: با بروز تعریق هنگام خواب مواد آرایشی بر روی پوست حساسیت نیز ایجاد می‌کند. به صورتی که حتی ممکن است مالیده شدن این مواد به پتو آلودگی ایجاد کند و ماندگاری آن در طولانی‌ مدت خصوصا در مواد آرایشی بدون کیفیت و ارزان منبع آلودگی، عفونت و آلرژی باشد.

وی اظهار داشت: آلودگی‌ها و مواد آرایشی باعث آسیب به پوست می‌شوند و با تکرار آن لایه‌های پوستی در هم می‌شکنند؛ هم‌چنین چین‌و‌چروک‌ و در نهایت پیری زود‌رس پوست‌ صورت‌ ایجاد خواهند کرد.

متخصص پوست در پایان اظهار داشت: خانم‌ها باید حتما قبل از خواب صورت‌ و پوست خود را مواد آرایشی و دیگر آلودگی‌ها پاک کنند. زیرا پاک‌کننده‌ها منافذ پوست‌ را به خوبی باز می‌کنند و به شادابی آن کمک زیادی خواهند کرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت