نایت ملودی » ورزش » خارج از گود » پزشکی ورزشی » آشنایی با چگونگی انجام ورزش بدون درد

آشنایی با چگونگی انجام ورزش بدون درد

متخصصان پیش از این تصور می‌کردند، کوفتگی از علائم ساخت اسید لاکتیک در مفاصل است، “ولی بعدها متوجه شدند وقتی شما فعالیتی انجام می‌دهید که مدت‌هاست انجام نداده‌ا‌ید، پارگی‌‌های ریزی در عضلات شما رخ می‌دهد”، همین پارگی‌ها عامل دردیست که بعد از یک دویدن فوق‌العاده طولانی و یک کلاس ورزش گروهی جدید احساس می‌کنید.

والش تاکید می‌کند که بهترین راه خلاص شدن از دردهای عضلانی، در وهله‌ی اول جلوگیری از وقوع آن است. وی اضافه می‌کند: ” همیشه اول نرمش کنید تا بدن‌تان گرم شود، اینگونه حرکات در فیزیوتراپی و آموزش شخصی به حرکات آمادگی موسوم هستند.” به جای انجام حرکات کششی که اگر به صورت درجا باشد حقیقتا مانع از عملکرد سریع شما می‌شود، بهتر است خودتان را از نظر ذهنی و جسمی برای ورزش آماده کنید. حرکاتی برای گرم نمودن ماهیچه‌ها انجام دهید. به عنوان مثال اگر قرار است بسکتبال بازی کنید، حرکاتی پهلو انجام دهید تا پاها و باسن‌ شما گرم شود.

اگر ورزش کردن به صورت نادرستی انجام شود، دردهایی که در بدن وجود دارند شدیدتر می‌شوند. هر ورزشی که انجام می دهید، باید مراقب باشید که حرکت ناگهانی نداشته باشید و بیش از حد حرکت چرخشی و کششی انجام ندهید.

اگر در نواحی مفاصل درد دارید سعی کنید ورزش‌هایی که به آنها فشار می آورند انجام ندهید. انجام ورزش در آب می‌تواند برای مفاصل راحت‌تر باشد ، زیرا از تورم مفاصل جلوگیری می‌شود. بهتر است افرادی که درد دارند با متخصصان ورزشی یا پزشکان مشورت کنند.

ورزش بر خواب نیز تاثیرگذار است . معمولا افرادی که درد دارند دچار اختلال خواب نیز می‌شوند. مصرف بعضی داروها خواب را مختل می‌کنند. افرادی که فعالیت بیشتری دارند راحت‌تر می‌خوابند.

هفت نکته‌ای که افرادی که درد دارند می‌توانند در ورزش دادن رعایت کنند.

۱. قبل از شروع ورزش با دکتر مشورت کنید:

۲. آرام ورزش را آغاز کنید و کم کم بر شدت آن بیافزاید. به ‌این‌ شکل قدرت، انعطاف و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.

۳. با سرعت خاص خود حرکت کنید. سعی کنید که خود را به سرعتی که دیگران ورزش می‌کنند برسانید.

۴. هر روز ورزش کنید.

۵. سعی کنید به صورت متعادل در برنامه ورزش شما حرکات قدرتی، هوازی و کششی وجود داشته باشد.

۶. این مساله را قبول کنید که بعضی روزها شما توانایی بیشتر و بعضی روزها توانایی کمتری دارید.

۷. صبور باشید. در صورتی که به خودتان فشار بیاورید، احساس درد بیشتری می‌کنید و عضلات شما آسیب می‌بینند.

نظرات
25 آوریل 2020 :: ساعت 02:34
قروه

عالی

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت