نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » درمان » ۴ آنتی‌هیستامین طبیعی برای مبتلایان به آلرژی

 ۴ آنتی‌هیستامین طبیعی برای مبتلایان به آلرژی

اگر از جمله افرادی هستید که از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برید قطعا راه‌حل‌های مختلفی را برای تسکین علائم آن به کار گرفته‌اید اما شاید با روش‌های طبیعی برای رفع این مشکل آشنایی نداشته باشید.

 

آب ریزش بینی، خارش چشم‌ها و احتقان از جمله علائم غیرقابل تحمل و ناخوشایند در مبتلایان به آلرژی هستند.

افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی برای مقابله با این علائم از داروهای بدون نسخه مصرف می‌کنند اما شاید برخی از مبتلایان روش‌های طبیعی را ترجیح دهند. شواهدی وجود دارند مبنی بر اینکه روش‌های کاملا طبیعی هم می‌توانند علائم آلرژی فصلی را از بین ببرند.

 

داروهای متفاوتی برای برطرف کردن این علائم وجود دارد اما برخی از آنها دارای عوارض جانبی هستند. هر چند شناخت چگونگی عملکرد هیستامین‌ها به فرد کمک می‌کند تا به نحوه تاثیرگذاری آنتی هیستامین‌های طبیعی آگاهی پیدا کند.

 

آلرژی‌ در واقع واکنش‌ ایمنی به مواد مضر برای بدن است که می‌تواند حتی گرده گیاهی و گرد و غبار باشد که در برخورد با سلول‌های غشای مخاط در دهان، بینی، گلو، ریه‌ها، معده و روده موجب تولید هیستامین می‌شود.

 

هیستامین پروئینی است که موجب بروز تمامی علائم مرتبط با آلرژی می‌شود و آنتی هیستامین‌ها فعالیت هیستامین را متوقف می‌کند.

در این مقاله به معرفی برخی از ترکیب‌های طبیعی پرداخته که همچون آنتی هیستامین عمل می‌کنند:

 

گزنه: این گیاه رایج که در طب سنتی کاربرد دارد یک آنتی هیستامین طبیعی است. در یک مطالعه علائم آلرژی در ۵۸ درصد از مصرف کنندگان گزنه خشک شده و فریز شده بهبود پیدا کرد.

 

ویتامین c راه حل ایمنی برای درمان آبریزش بینی و دیگر علائم آلرژی فصلی است

 

کوئرستین: کوئرستین آنتی اکسیدانی است که به طور طبیعی در پیاز، سیب و محصولات دیگر وجود دارد. نتایج مطالعات متفاوت حاکی از تاثیرات آنتی هیستامین کوئرستین است. نتایج یک مطالعه نشان داد این ترکیب تاثیرات جانبی آلرژی را در موش‌ها از طریق کاهش واکنش‌ التهابی در مجرای هوایی بهبود می‌دهد.

 

بروملین (Bromelain): این ترکیب عمدتا در آناناس وجود دارد اما می‌توان به شکل مکمل هم از آن مصرف کرد. این ترکیب در درمان التهاب تنفسی و ریوی مربوط به آلرژی‌ها موثر است.

 

ویتامین C: این ویتامین یک آنتی هیستامین طبیعی در دسترس است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. این ویتامین به دلیل اینکه عاری از عوارض جانبی است راه حل ایمنی برای درمان آبریزش بینی و دیگر علائم آلرژی فصلی است.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت