اگر بخواهیم تعریفی کلی از کار در منزل ارائه کنیم می توانیم بگوییم که کار در منزل در واقع همان انجام کارهای مختلف در زمان های مختلف (منظور هرساعتی از شبانه روز) بدون نیاز به خارج شدن از منزل است که سود مناسبی را ایجاد کند.

اما تمرکز ما روی مشاغلی است که درآمد های بالایی دارند و صاحبان آنها می توانند به سودهای کلانی برسند.به عنوان مثال :بسته بندی حبوبات یکی از کارهایی است که شما می توانید در منزل انجام دهید ولی درآمد محدودی دارد و سود اصلی این کار به جیب کار فرمایان خواهد رفت. هرچند که می تواند برای شما هم درآمد هایی داشته باشد.

مزایای کار در منزل اینترنتی :

شما می توانید بدون داشتن سرمایه کسب و کار اینترنتی خودتان را شروع کنیدموتورهای جستجو در این راه می توانند به شما کمک کنند. اگر بتوانید اصولی را که آنها به کار می برند رعایت کنید می توانید بدون هیچ سرمایه ای به درآمد های بسیار بالایی برسید.

  • برای انجام کارهای مختلف در منزل به هیچ مجوز رسمی نیاز نیست.

زمانی که شما می خواهید یک کسب و کار سنتی راه اندازی کنید دریافت مجوز های لازم بسیار برای شما دست و پاگیر می تواند باشد. علاوه بر آن هزینه هایی هم برایتان ندارد.اما زمانی که می خواهید کسب درآمد از اینترنت را شروع کنید نیاز به هیچ مجوزی نداریدو این بسیار خوب است.

  • کار در منزل می تواند هزینه های حمل و نقل شما را کاهش دهد.

ممکن است شما هزینه هایی را به صورت ماهیانه برای حمل و نقل و رفت و آمد خود بپردازید و حتی بعضی از مواقع به دلیل دور بودن محل کار شما ممکن است این هزینه بسیار زیاد باشد .

یا اینکه ممکن است مجبور به ترک شهر محل زندگی خود شوید اما کار در منزل این مشکلات را ندارد.

  • افراد در محیط خانه به راحتی تمامی امورات خود را مدیریت می کنند.

با کار در منزل شما زمان بیشتری برای مدیریت و انجام امورات شخصی خود دارید. به عنوان مثال : می توانید بیشتر در کنار خانواده باشید و یا وقت بیشتری را برای تفریح و لذت بردن از زندگی داشته باشید.

  • با کار کردن در منزل شما مدیر زمان خود هستید.و می توانید به راحتی به دیگر امور شخصی خود برسید.

زمانی که شما در بیرون از منزل مشغول به کار هستید ممکن است نتوانید به درستی زمان خود را مدیریت کنید و یا خستگی باعث شود که نتوانید بعضی از امورات خود را انجام دهید به عنوان مثال نتوانید ورزش را در برنامه هفتگی خود بگذارید اما با کار در منزل می توانید این مشکلات را حل کنید.

معایب کار در منزل :

  • همه مسئولیت ها بر دوش خودتان است

ازآنجایی که شما نیرویی ندارید انجام تمام کارها به عهده خودتان است به عنوان مثال : مجبورید که کارهای حسابداریتان را در کنار ارسال کالا خودتان بر عهده بگیرید.

اما اگر مقداری تحمل کنید و کسب و کارتان را رشد دهید می توانید این کار ها را در آینده زمانی که موفق شدید به دیگران واگذار کنید.

  • درآمد شما بستگی به میزان فعالیت شما دارد.

از آنجایی که خودتان کارفرمای خودتان هستید.دیگر از حقوق بگیری خبری نیست و شما نمی توانید منتظرباشید که شرکت یا شخصی به شما حقوقی پرداخت کند.بنابراین شما باید بسیار بیشتر تلاش کنید تا بتوانید موفق شوید.به عنوان مثال : اگر بیشتر بازاریابی انجام دهید احتمال دارد درآمد بیشتری داشته باشید.

چک لیست کار در منزل

یکی از مهمترین قسمت های هر کار شروع کاراست. زمانی که می خواهید یک کسب و کاررا شروع کنید باید بتوانید به سوالات مهمی که در ادامه مطرح خواهیم کرد پاسخ دهید.در واقع اگر نقشه راهی نداشته باشید نمی توانید در هیچ کاری موفق شوید. پس باید بادقت سوالاتی را که از شما خواهیم پرسید پاسخ دهید تا بتوانیددر حوزه فعالیت خود موفق شوید.

چه هدفی برای کار در منزل دارید و می خواهید چگونه به درآمد برسید؟

اولین و مهمترین بخش راه اندازی یک کسب و کار خانگی این است که هدفی را برای خود مشخص کنید. یعنی اگر می خواهید فرد موفقی باشید باید به این نکته توجه داشته باشید که :

  • چه میزان توقع از درآمد خود دارید؟
  • آیا می خواهید درآمدبالایی داشته باشید؟
  • آیا به یک حقوق ماهیانه در حد امرار معاش رضایت دارید؟

بگذارید با مثال بسته بندی حبوبات مسئله را برایتان روشن کنیم اگر می خواهید بسته بندی حبوبات انجام دهید این هدف شما می شودورسیدن به درآمددر این شغل به این صورت است که شما از طریق سرچ در اینترنت می توانید اشخاصی را که دنبال این خدمت هستند پیدا کنید و شروع به کار کنید.

و یا به صورت سنتی با شرکت هایی که در زمینه پخش حبوبات فعالیت می کنند قرار داد ببندید.اما اگر اهداف بزرگتری مانند راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی حبوبات دارید و می خواهید کسب درآمد از اینترنت را با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش حبوبات شروع کنید باید بسیار عمیق تر موضوع را بررسی کنید.یعنی شما باید اطلاعات بازاریابی و تیم فنی خوبی داشته باشید.اما در عوض درآمد بسیار بالاتری خواهید داشت.

درچه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید؟

یکی از حساس ترین قسمت های کسب و کار های خانگی انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار است.اما نگران نباشید اگر مرحله اول را به درستی انجام داده باشید و هدفتان را مشخص کرده باشیدبه راحتی می توانید از پس این قسمت هم برآیید.در این بخش شما باید مشخص کنید که دقیقا در چه زمینه ای می خواهید فعالیت داشته باشید.به عنوان مثال کسی که می خواهد صنایع دستی تولید کند و از طریق فضای آنلاین بفروشد نیاز به مواد اولیه یا سرمایه اولیه دارد اما کسی که تعمیر لوازم خانگی انجام می دهد می تواند بدون سرمایه هم شروع به کار کند.سعی کنید برای انتخاب حوزه فعالیتتان از علایق خود استفاده کنید.

آیا حوره فعالیتتان را بررسی کرده اید؟

تنها انتخاب حوزه فعالیت نمی تواند شما را به درآمد برساند. شما بایددر هنگام انجام این مرحله به این نکته دقت داشته باشید که کسب و کارهایی را انتخاب کنید که درآمد زا هستند و به صورت بالقوه کسانی وجود داشته باشند که به دنبال کالا و یا خدمات شما باشند. به عنوان مثال دیگر کسی به دنبال خرید قطعات ژیان نیست و اگر شما قطعات ژیان بفروشید قطعا نمی توانید درآمد داشته باشید.و ورشکست خواهید شد.شما می توانید حوزه فعالیت خودتان را با ابزارهایی که در اینترنت هستند بررسی کنید و در نهایت تصمیم گیری کنید.

آیا برای خود و کسب و کارتان برنامه ای دارید؟

بعد از اینکه حوزه فعالیت خودتان را انتخاب کردیدباید برنامه مشخصی برای خودتان داشته باشید.البته اگر می خواهید کاردرمنزل را تبدیل به یک کسب و کار پولساز کنید.باید اهدافی را که می خواهید به آن برسید مشخص کنید.وبرنامه مشخصی برای رسیدن به این اهداف تنظیم کنید.

آیا روی روابط خود کار می کنید؟

این تصور اشتباهی است که کارکردن در منزل نیازی به ارتباطات قدرتمند ندارد.برخلاف تصور شما باید روی روابط خود کار کنید. سعی کنیددر مکانهایی که می توانید به صورت فیزیکی به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید حضورفعالی داشته باشید.این قضیه بسیار مهم است و اگر به درستی انجام شود می تواند روی رشد و توسعه کسب و کار شما تاثیر به سزایی داشته باشد.

برای برند شدن در کسب و کار خود برنامه ای دارید؟

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که کسب و کار های موفقی که در اینترنت مشغول به فعالیت هستند از روز اول سعی کرده اند که کسب و کار خود را به عنوان یک برند مطرح کنندونام خود را به عنوان بهترین سرویس ارائه دهنده خدمات به مردم معرفی کرده اند این نکته می تواند بسیار روی موفقیت شما تاثیر گذار باشد پس از روز اول باید روی این موضوع کار کنید چرا که می تواند به سرعت باعث رشد کسب و کار شما شود.

آیا در کارتان پشتکار دارید؟

اگر نگوییم تلاش و جدیت مهم ترین ارکان رسیدن به هدف است اما می توانیم بگوییم که یکی از مهمترین و مشکل ترین مراحل موفقیت شماست.زمانی که گام های بالا را برداشتیدو مسیر کسب و کارتان را ترسیم کردید نوبت به این موضوع می رسد که با تلاش و جدیت مسیر خود را ادامه دهیدو تا رسیدن به هدف دست از تلاش برندارید.بسیاری از دوستان با وجود اینکه گام های اول را با قدرت برمی دارند به این مرحله که می رسند دچار ضعف می شوند و به کل کسب و کار خود را فراموش می کنند.

تیم خود را تشکیل داده اید؟

زمانی که با جدیت کار خود را ادامه دهید به درآمد می رسید.این در آمد را روی کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید و سعی کنید تیم خود را داشته باشید دیگر وقت آن رسیده که مدیریت کسب و کارتان را بر عهده بگیریدو وظایفی که دارید را به تیمتان واگذار کنید.البته این مرحله هم بسیار مهم است و شما باید نهایت دقت را داشته باشید و افراد مستعد را جذب کنید.

روی یادگیری خود و کارمندانتان سرمایه گذاری می کنید؟

یادگیری یکی از وظایفی است که شما نباید هرگز از آن دست بکشید و به طور مداوم باید اطلاعات خودتان را افزایش دهید.تنها راه مقابله با بن بست های کسب و کارتان یادگیری است و این را بدانید که اگر روزی برسد که یادگیریتان متوقف شود آن روز; روز مرگ کسب و کارتان است.

آنالیز و تحلیل روی کسب و کارتان دارید؟

زمانی که شما یادمی گیرید و دانش تان افزایش پیدا می کندبایدبه بررسی نقاط ضعف و قدرت کسب و کارتان بپردازید و بهترین عکس العمل ممکن را نسبت به شرایط های پیش آمده داشته باشید و اگرتحلیل و آنالیز درستی روی کسب و کارتان داشته باشید می توانید افزایش چندین برابری درآمدتان را مشاهده کنید.

۱۰ روش کار در منزل که پتانسیل بالایی دارند.

۱- فروشگاه اینترنتی کالاهای فیزیکی راه اندازی کنید.

اگر به فروش کالا های فیزیکی علاقه مند هستید و یا کسب و کار سنتی دارید که می خواهید آن را رونق دهید.به شما پیشنهاد می کنم حتما یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و محصولات خودتان را درمنزل و با کمترین هزینه به فروش برسانید.شاید بگویید که این کار نیاز به سرمایه دارد اما درپاسخ باید بگویم که نیازی به سرمایه ندارید شما بعد از این که سفارش را دریافت کردید محصول را از بازار بخرید و آن را ارسال کنید البته برای این کار باید از قبل برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را به عمل آورید. اگر این کار را به درستی انجام دهید به شما قول می دهم که درآمد بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد در زیر چند نمونه از فروشگاه های اینترنتی موفق را به شما معرفی می کنیم.

  • فروشگاه اینترنتی دیجی کالا
  • فروشگاه اینترنتی بامیلو
  • فروشگاه اینترنتی موتن رو
  • فروشگاه اینترنتی مدیسه
  • فروشگاه اینترنتی زنبیل

۲-.کسب درآمد از طراحی سایت

یکی از پردرآمد ترین شغل هایی که شما می توانید در منزل انجام دهیدطراحی سایت است.اگر شما در زمینه برنامه نویسی وب تخصص پیدا کنید و آموزش های لازم راببینید می توانید به واسط وب سایت هایی که در اینترنت هستند پروژه های بسیار خوبی در یافت کنید.بعضا می توانم ببینم که فریلنسر های فعال در زمینه طراحی سایت درآمد بالای ۱۰ میلیون تومان در ماه رو هم تجربه کرده اند حتی بسیاری از این فریلنسر ها پا را فراتر گذاشته اند و درآمد دلاری از طراحی سایت دارند که این افراد توانسته اند رکورد های خوبی ازدرآمد با طراحی سایت به جای بگذارند.امااگر باز به دنبال درآمد های بیشتری از اینترنت هستید. و در زمینه طراحی سایت تخصص پیدا کرده ایدیک شرکت طراحی سایت راه اندازی و شروع به فعالیت کنید.سعی می کنم در یک جلسه به صورت مفصل درآمد شرکت های طراحی سایت را باهم بررسی کنیم.و میزان رقابتی که در این زمینه وجود دارد را به صورت کامل تجزیه و تحلیل کنیم.

۳٫بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

یکی دیگر از تخصص های پولساز که اگر شما داشته باشید می توانید با کار در منزل درآمد بالایی داشته باشید سئو است که متخصصین این حوزه می توانند درآمد های بسیار بالایی را تجربه کنند.این تخصص یکی از پولساز ترین تخصص های حال حاضر دنیای وب می باشد که شما عزیزان می توانید درآمد های خوبی از آن داشته باشید.و پتانسل این را هم دارد که شما به عنوان یک شرکت این خدمات را انجام دهید و درآمدهای بسیار بالایی را تجربه کنید.

۴-فروشگاه محصولات دانلودی راه اندازی کنید.

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید برای کار در منزل در لیست خود قرار دهید راه اندازی فروشگاه فایل های آموزشی است.این کار می تواند به دو صورت انجام شود شما می توانید فروشگاه اختصاصی خود را راه اندازی کنید و یا اینکه می توانید از فروشگاه ساز هایی مانند فایل سل که امکان ساخت فروشگاه فروش فایل را به شما می دهند استفاده کنید به این صورت که در ازای فروش محصولات شما درصدی به عنوان کارمزد از شما کسر می شود در ادامه چند سایت مطرح در این ضمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • فروشگاه فایل سل
  • فروشگاه اطلس فایل
  • فروشگاه سی فایل
  • فروشگاه فاپول
  • فروشگاه فایلو

۵٫شبکه های اجتماعی

با همه گیر شدن استفاده از اینترنت و شبکه های مختلف مجازی کسب درآمد از این محیط نیز به منازل افراد کشیده شده است. بسیاری از افراد خلاق به راحتی با تاسیس یک صفحه یا کانال در این شبکه های اجتماعی توانسته اند به درآمد های بالا برسند.برای به دست آوردن سود از این روش شما نیاز به هیچ سرمایه اولیه ای ندارید فقط کافی است در منزل خودتان اینترنت پرسرعتی داشته باشید تا به راحتی جوابگوی تمامی نیاز های شما برای برقراری ارتباط در این شبکه ها باشد.

۶– آموزش های آنلاین یا اینترنتی

بسیاری از افراد امروزه در منزل خود نشسته و در راستای تدریس خصوصی فعالیت می کنند. همین افراد ممکن است با ضبط آموزش یک نرم افزار که می تواند مورد نیاز طیف گسترده ای از جامعه باشد به سود مناسبی دست یابند.شما هم می توانید در یک زمینه که به آن علاقه دارید تخصص پیدا کنید و با راه اندازی وب سایت شخصی خود محصولات آموزشی خود را به فروش برسانید.

۷- ترجمه

یادگیری زبان های خارجی هنوز هم یک مهارت به حساب می آید. امروزه با پیشرفت در زمینه های مختلف افراد نیاز بیشتری به استفاده از منابع خارجی دارند. شما میتوانید در منزل خودتان این منابع را ترجمه نموده و کسب درآمد کنید.البته می توانیددر زمینه آموزش زبان هم فعالیت کنید.

۸- طراحی قالب اختصاصی برای ورد پرس

یکی از زوش هایی که می تواند شما را به درآمد های میلیونی برساند طراحی قالب برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.طبق آماری که اخیرا منتشر شده بیش از ۲۴درصد وب سایت های جهان با وردپرس ساخته شده اند و وزدپزس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای دنیا به شمار می آید. فرض کنید که شما یک قالب وردپرس اختصاصی طراحی می کنید و آن را در مارکت های فروش قالب مانند ژاکت قرار می دهید اگر قیمت این قالب ۳۰۰ هزار تومان باشد و شما در روز تنها یک قالب بفروشید در ماه ۹ میلیون تومان در آمد خواهید داشت که رسیدن به این درآمد دور از دسترس نیست.این نکته را هم بدانید که دوستانمی در کشورمان هستند که توانسته اند فروش میلیون دلاری از این موضوع داشته باشند البته به صورت تیم مشغول به کار هستند و واقعا در کار خود استاداند.

۹- کارهای دستی و خلاقانه

یکی دیگر از روش های کار در منزل درست نمودن و فروش هنر های دستی مختلف است.معمولاً اکثر خانم های ایرانی در زمینه های مختلف هنرهای دستی فعالیت های مناسبی دارند. برای کسب درآمد در منزل می توان به راحتی انواع محصولات دست باف یا کارهای خلاقانه دیگر در خانه را تولید و آن ها را از طریق روش های مختلف به فروش رساند.این روش کار در منزل نیز نیازی به سرمایه بالا ندارد و فقط برای تهیه مواد اولیه نیاز به اندکی سرمایه می باشد که در مقابل سود به دست آمده از این کار بسیار ناچیز است..

۱۰- غذاهای خانگی یک ایده جذاب

یکی دیگر از روش های جذاب کار در منزل تهیه غذاهای خانگی و فروش آن به مشتریان می باشد. این کسب و کار خانگی در صورت ارائه کیفیت مناسب هیچ وقت رونق خود را از دست نمی دهد زیرا عذا یکی از نیازهای اساسی هر شخص می باشد که شما می توانید با سرویس دهی در این زمینه موفق شوید.و درآمد خوبی داشته باشید.اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که در پیدا کردن شغل مورد نیاز خود دچار مشکلات فراوانی شده اید می توانید در منزل خود با انجام یکی از روش های گفته شده به درآمد بالا فکر کنید.در ادامه نکاتی را به شما خواهم گفت که اگر آنها را رعایت کنید می توانیدبه در آمدهای بسیار بالایی برسید.

۵ نکته که اگر آنها را رعایت کنید به درآمد مناسبی می رسید.

  • کوچک شروع کنیدو مدارا داشته باشید.

اگر قصد دارید یک کسب و کار در فضای اینترنتی راه اندازی کنید لازم نیست که در ابتدای کار هزینه زیادی متحمل شوید شمابدون کارمند هم می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید واگر هم می خواهید به صورت پروژه ای کار کنید سعی کنید که قیمت های مناسبی برای پروژه هایتان درخواست کنید.و زمانی که کار شما رونق گرفت می توانید مبلغ درخواستی خودتان را بالا ببرید.

  • پشتکار و تلاش را فراموش نکنید.

یکی از مهمترین موارد کار در منزل داشتن پشتکار در انجام کارهاست.اگر شما با جدیت کارتان را دنبال کنید و نا لمید نشوید می توانید بسیار سریع رشد کنید و به پیروزی های شیرینی برسید.

  • دانش خود را ارتقاء دهید.

در طول مسیر ممکن است که برای شما مشکلاتی پیش بیاید که با بن بست روبرو شوید اما اگر به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان مطالعه داشته باشید می توانید این مشکلات را مرتفع کنید.از هزینه کردن برای یادگیری هراسی نداشته باشید و این را بدانید که هزینه ای که برای ارتقاع دانش خود انجام می دهید به نوعی سرمایه گذاری برای شما محسوب می شود که چندین برابر آن به شما بر می گردد.

  • تیم خود را بسازید.

همزمان با رشد کسب و کارتان دیگر شما نمی توانید به تنهایی تمام امورات مربوط به کسب و کارتان را خودتان انجام دهید و باید به فکر تشکیل تیم برای کسب و کارتان باشید.این هم یکی از مواردی است که در با لا هم به آن اشاره کرده ام یعنی در روز اول راه اندازی کسب و کارتان باید به این موضوع دقت داشته باشید.

  • با افراد موفق در زمینه کاری خود در ارتباط باشید.

یکی دیگر از کار هایی که شما برای رسیدن به موفقیت باید انجام بدهید این است که با افرادی که در زمینه کاری شما فعال هستند در ارتباط باشید. این ارتباطات هدفمند بسیار موثر هستند و می توانند به شما کمک کنند که مسیر موفقیت را سریعتر طی کنید.امیدوارم که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع : همراه آی سی تی