وب سایت های خبری از جمله پر بازدید کننده ترین انواع وب سایت ها در سراسر جهان می باشند زیرا همه افراد در هر سن، جنسیت و موقعیت اجتماعی مختلفی که باشند به اخبار روز دنیا علاقه مند هستند و مطالعه مقالات درباره موضوعات روز دنیا برای آنها بسیار جذاب می باشد. پس می توان گفت که اگر یک وب سایت خبری به خوبی طراحی شود و اصول ایجاد یک وب سایت خبری خوب و مناسب در آن رعایت گردد می تواند عملکرد بسیار موفقی داشته باشد و کاربران بسیاری را جذب نماید. اما پیش از ایجاد یک وب سایت خبری باید به سوالات زیر پاسخ داده شود و پاسخ این سوالات است که می تواند موفقیت و یا عدم موفقیت یک وب سایت خبری را تعیین نماید.

  • در طراحی سایت خبری حرفه ای باید چه نکاتی لحاظ شود؟
  • طراحی یک وب سایت خبری باید چه ویژگی های منحصر به فردی نسبت به دیگر انواع وب سایت ها داشته باشد؟
  • یک وب سایت خبری باید شامل چه بخش ها و آیتم هایی باشد؟

این سوالات و سوالات مشابه دیگر باید پیش از ایجاد یک وب سایت خبری پاسخ داده شوند تا بتوان یک وب سایت خبری اصولی ایجاد نمود.

مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خبری

از جمله مهم ترین و تاثیر گذار ترین ویژگی های یک وب سایت خبری خوب دارا بودن قابلیت انتقال مطالب به کاربران با شیوه ای صحیح و سریع می باشد. منظور از صریح بودن در انتقال مطالب آن است که نباید مطالب و اخبار منتشر شده در یک وب سایت خبری تحریف شده و یا گذرانده شده از فیلترهای مختلف باشند و یا اینکه فرد نویسنده نباید نظرات خود را در اخبار منتشر شده در وب سایت خبری گنجانده باشد. منظور از انتقال سریع مطالب آن است که کاربران نباید هنگام مراجعه به وب سایت خبری برای یافتن مطلب و موضوع مورد نظر خود نیاز به صرف زمان زیادی داشته باشند و یا با عناوین گمراه کننده فریب داده شوند، بلکه باید کاربران بتوانند به سادگی با استفاده از دسته بندی ها و منوهای منظم موجود در سایت خبری موضوع مورد نظر خود را بیابند و با توجه به عناوین صحیح و مرتبط ایجاد شده برای هر مطلب، مطالب مورد نظر خود را بیابند و مطالعه نمایند. از این رو باید گفت که یک اصل مهم در طراحی وب سایت خبری ایجاد دسته بندی های جزئی و مناسب برای اخبار می باشد. برای مثال یک وب سایت خبری باید دسته های خبری زیر را شامل شود :

اخبار سیاسی، اخبار ورزشی، اخبار اجتماعی، اخبار علمی، اخبار فرهنگی، اخبار اقتصادی و …

و هر یک از این دسته ها باید زیر گروه های جزئی مناسبی داشته باشند، برای مثال اخبار ورزشی باید شامل زیر گروه های اخبار فوتبال، اخبار والیبال، اخبار ورزش های رزمی، اخبار ورزشی داخلی و اخبار ورزشی خارجی و … باشد.

وب سایت خبری پر بازدید

اخبار زمانی می تواند ارزش داشته باشد که خواننده داشته باشد، اما چگونه می توان یک وب سایت خبری پر بازدید ایجاد نمود؟ برای ایجاد یک وب سایت خبری پر بازدید باید نکات مربوط به جذب بازدید کنندگان و همچنین آیتم هایی که در یک وب سایت خبری موجب جذب حد اکثری بازدید کنندگان می گردد، در طراحی وب سایت خبری لحاظ گردد. در زیر تعدادی از نکاتی که موجب می شود یک وب سایت خبری بازدید کنندگان زیادی داشته باشد را ذکر می نمایید:

  • بکارگیری نکات سئو: اولین و مهم ترین نکته برای جذب ترافیک به هر وب سایتی استفاده درست و معقول از ترفندهای سئو برای بهبود رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجوها می باشد.
  • موبایل فرندلی بودن و یا ریسپانسیو بودن: امروزه بیشتر کاربران اینترنت را کاربران موبایلی تشکیل می دهند و ریسپانسیو بودن وب سایت ها برای جذب این نوع کاربران اهیت بسزایی دارد. البته مساله ریسپانسیو بودن برای وب سایت های خبری از دیگر انواع وب سایت بیشتر اهمیت دارد زیرا افراد معمولا زمانی که در اتوبوس، مترو و یا در حال حرکت از جایی به جای دیگر هستند با استفاده از اسمارت فون خود اخبار مطالعه می نمایند و این مساله اهمیت ریسپانسیو بودن وب سایت خبری را چند برابر می نماید.
  • امکان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی: باید امکان اشتراک گذاری اخبار و مطالب وب سایت های خبری در شبکه های اجتماعی فراهم گردد تا کاربران بتوانند به سادگی اخبار را با دوستانشان به اشتراک بگذارند تا آنها نیز به وب سایت خبری مربوطه جذب گردند.
  • ایجاد محتوا در فرمت های مختلف: این روزهای افراد به محتواهای ویدیویی و المان های دیداری بیش از نوشتار علاقه نشان می دهد لذا وجود محتواهای دیداری علاوه بر آنکه موجب می گردد که محتواها برای کاربران جذاب تر باشند، اعتماد افراد را به صحت اخبار را نیز جلب می نماید.
  • چند زبانه بودن: ایجاد امکان مطالعه اخبار برای افراد به زبان های مختلف بسیار ویژگی خوب و منحصر به فردی است که موجب می گردد میزان اعتماد افراد به وب سایت نیز بیشتر گردد.
  • امکان عضویت برای دریافت اتوماتیک اخبار: باید افراد بتوانند به سادگی در خبر نامه وب سایت خبری عضو شوند و انتخاب کنند که کدام دسته از اخبار برای آنها ارسال گردد.